**دلیل تغییر رنگ دود خروجی از اگزوز خودرو**
در موتورهای درون سوز به طور معمول با سوخت های فسیلی احتراق را انجام می دهند. سوخت های فسیلی انواعی از هیدروکربن ها هستند که به شکل های مختلف در آمده اند. در صورتی که سوخت در محفظه احتراق به هر دلیلی به درستی سوخته نشود به دلیل خاصیت این مواد دچار احتراق ناقص شده و درصد بالایی از کربن را ایجاد می کنند. در اصطلاح عامیانه به این عمل خام سوزی نیز می گویند. دلایل خام سوزی به دو قسمت تقسیم می شوند، مشکل در سیستم جرقه زنی و سیستم هوا رسانی به موتور.
مشکل در سیستم جرقه زنی و سیستم هوا رسانی به موتور
یکی از دلایل این کار می تواند به دلیل فرسایش کمپرسور و لوکوموتور و فیلتر هوا باشد که باعث می شود هوا رسانی به موتور كم شده و سوخت در محفظه احتراق به درستی سوخته نشود و با ورود روغن به آن باعث خام سوزی شود.
نشت روغن به محفظه احتراق
امروزه سوخت هیدروژن به صورت آهک نیز اضافه می شود که همواره خطر نشت آنها وجود دارد.
تعیین محل نشت در قسمت پایین موتور امکان پذیر است.
**رنگ دود درخت و فرمول های وجود دود
در این مطلب بررسی می کنیم که هر رنگ دود خروجی از اگزوز چه دلیلی دارد و در کی می توانیم این دود را به انواع مختلفی ببینیم.
Σε هر رنگی که بصورت صدا میーン وجود داشته باشد می توانیم بدیم دود وجود داشته باشه
رنگ دود سبز:
رطوبت هوا به محفظه احتراق ورود پیدا می کند و با انجام احتراق از موتور خارج می شود. این عمل معمولا دود سبز رنگی را با خود به همراه دارد. گرچه در استارت های صبح گاهی نیز می تواند ایجاد شود و اگر به صورت لحظه ای باشد مشکلی ندارد. اما اگر دود سبز به صورت مستمر از اگزوز خارج شود به احتمال بالا به دلیل سوختن واشر سر سیلندر بوده که باعث می شود مایع خنک کننده موتور به محفظه احتراق وارد شود.
هیچ شدت دود سوخت چندانی ندارد
متناسب با گروه اکسیدکننده
سوکتبل
لینولئین فتو
نافتیل الکل د
этandler B.
عنصر تیری سرمعه ی وساوال میباشد