با ظهور خودروهای لوکس و انواع اسکلتی در فرایند تولید، شرکت پورشه در اواسط دهه ۱۹۹۰ با مشکلات شدید مالی مواجه شد. در آن زمان، مدیران پورشه معتقد بودند که مشکل تنها مربوط به کاهش فروش و رکود بازار جهانی است و نیازی به اصلاح ساختار تولید و کیفیت نیست. اما وقوع بحران مالی و ورشکستگی، باعث شد که رئیس جدید، Wendelin Wiedeking، به کوبیدن درهای امکانات تولید و کیفیت، اقدام کند.
در این زمان، شرکت پورشه در ازای کاهش قیمت، از سازندگان لوکس ژاپنی، مانند شرکت تویوتا، به عنوان حامیترین آنها از آنها بود. به تویوتا خواسته که کارخانه خودروسازی آنها را به سیستم بهسازی با همکاری به کار گیرند.