#image_title

لامبورگینی با یک خودروی برقی ۲۰۰۰ اسب بخاری به جنگ فراری و رقبا می‌رود

در حالی که فراری برای رونمایی از اولین خودروی برقی خود در سال جاری آماده می‌شود، لامبورگینی همچنان ترجیح می‌دهد با حوصله و دقت بیشتر پا به این عرصه بگذارد. در ابتدا قرار بود نخستین خودروی تمام الکتریکی این کمپانی در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود، اما عرضه آن یک سال به تعویق افتاد. شاید این امر به معنای عقب افتادن از رقیب مستقیم باشد، ولی طبق شنیده‌ها نماینده سنت آگاتایی‌ها با قدرتی خارق‌العاده وارد میدان خواهد شد.

استفاده از پلتفرم مشترک با آئودی و بنتلی
اولین خودروی برقی لامبورگینی بر اساس کانسپت لانزادور که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، توسعه خواهد یافت. نسخه تولید انبوه این خودرو از یک پلتفرم جدید بهره خواهد برد که با محصولات پورشه، آئودی و بنتلی مشترک است. هرچند که استفان وینچاستر، معاون بازاریابی و فنی لامبورگینی قبلاً این موضوع را افشا کرده بود.

ما با توجه به پلتفرم مشترک با آئودی، بنتلی و پورشه، تلاش می‌کنیم که با بهترین‌ها رقابت کنیم، در ازای این اتفاق، از استفادای این پلتفرم نیز بهره می‌بریم. سخنان او درگدان‌های این شرکت باعث روزهای گستردادگر ذهن این افراد شده که لامبورگینی به زودی خودروهای بسیار پیشرفته‌ای را با استفاده از این پلتفرم جا به جا کند.

در ابتدای امر با لانزادور در نمایشگاه‌های برزیل و بهار فرانکفورت نام حضور کرد. با این حال در ماه ژوئن سال گذشته اماده شد تا در اختیار شهروندان قرار بگیرد. امروزه در طراحی خودروی برقی لامبورگینی تلاش زیادی شده تا با عدم ظهور قطعاتی که یک خودروی عادی را شامل می‌شود، شرایط بهتر به وجود آید. در واقع ترجیح داده‌اند که برای کم کردن زمان راحت دست به هر کاری بزنند تا خبر خود را به گوش عموم برسانند. خوشبختانه این کارها لامبورگینی موفق بوده تا نسبت به گذشته سال‌ها ترجیح دهد که توجه عموم را به سمت خود کند.

پلتفرم لامبورگینی لانزادور ۹۸۰ ولتی
پتانسیل تولید ۲۰۰۰ اسب بخار
اولیور بلوم مدیرعامل فولکس واگن در کنفرانس سالانه این گروه خودروسازی اعلام کرده، پلتفرم لامبورگینی لانزادور پتانسیل تولید قدرتی تا ۲۰۰۰ اسب بخار را دارد و در آن از معماری ۹۸۰ ولتی استفاده می‌شود. چنین خروجی فوق‌العاده‌ای می‌تواند اولین خودروی تمام الکتریکی لامبورگینی را در سطح ابرخودرو‌هایی چون پینینفارینا باتیستا و ریمک نورا قرار دهد.

استفاده از معماری ۹۸۰ ولتی
یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب اولین خودروی برقی لامبورگینی، معماری ۹۸۰ ولتی آن خواهد بود. شاید بدانید بیشتر خودروهای برقی پیشرفته امروزی از معماری ۸۰۰ ولتی سود می‌برند و تنها شماری از مدل‌های چینی به معماری ۹۰۰ ولت رسیده‌اند. اخیراً هم لوسید گراویتی با معماری ۹۲۶ ولتی معرفی شده که در بین خودروهای برقی یک رکورد محسوب می‌شود. معماری ۹۸۰ ولتی لامبورگینی شارژ فوق‌ سریع و افزایش برد حرکتی را به ارمغان آورده و کمپانی ایتالیایی را در زمره برترین‌ها قرار خواهد داد.

وضعیت تغذیه لامبورگینی لانزادور
لوازم و تجهیزات لامبورگینی لانزادور
لامبورگینی هم همچنان سخت کار می‌کند تا بتواند با قیمتهای ngang و فوق العاده ابر خودروهای لامبورگینی را از رقیبان خود جدا کند و از این طریق آن را هم در بازار محبوب نموده و از مهمترین خودروهای همچنین با صادرات از محصولات کشور خود بنام Italy شوند.