#image_title

موسسه جی دی پاور نتایج تحقیق “مطالعه شاخص رضایت مشتری” را منتشر کرد. در این تحقیق میزان رضایت مالکان خودروهای یک تا سه ساله از خدمات نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز ارزیابی می‌شود.

پورشه با کسب 912 امتیاز از 1000 امتیاز ممکن، عنوان برترین برند را در بین برندهای لوکس به دست آورده است. پس از این کمپانی آلمانی، لکسوس با 900 امتیاز در جایگاه دوم و کادیلاک با 888 امتیاز در رده سوم ایستاده است. در تحقیق امسال، میانگین امتیاز برندهای لوکس برابر با 878 محاسبه شده و 10 برند امتیازی کمتر از حد متوسط کسب کرده‌اند.

در آن سوی جدول نام سه برند جنسیس، لندرور و مازراتی دیده می‌شود، به این معنی که میزان رضایت از نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز آنها در پایین‌ترین سطح است.

در بخش برندهای عادی و تولید انبوه، سوبارو با کسب 896 امتیاز عملکردی فوق‌العاده داشته و در رتبه نخست جای گرفته است. پس از سوبارو، مینی با 888 امتیاز و هوندا با 881 امتیاز در رده‌های دوم و سوم حضور دارند.

از سال 2023، جی دی پاور خودروهای شاسی‌بلند و سواری را در به طور جداگانه ارزیابی می‌کند. بر اساس داده‌های جدید، در اکثر موارد، مالکان مدل‌های شاسی‌بلند از خدمات پس از فروش برند سازنده رضایت بیشتری دارند.

بر پایه تحقیق جی دی پاور شایع‌ترین مشکلات خدمات پس از فروش عبارتند از: کمبود قطعات، انجام تعمیراتی که مشکل را برطرف نمی‌کنند، و عدم هماهنگی بین مراجعه برای تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای.

مطالعه شاخص رضایت مشتری جی دی پاور گویای آن است که تجربه مالکیت خودرو تنها به کیفیت رانندگی و طراحی محدود نمی‌شود. خدمات پس از فروش نقش کلیدی در حفظ رضایت مشتریان ایفا می‌کند و برندهایی که در این زمینه عملکرد ضعیفی دارند، حتی اگر خودروهای خوبی بسازند، ممکن است مشتریان خود را از دست بدهند.