حجتالاسلام هادی صاحبقرانی در یک گفتگوی با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال جدید، نقطه عطفی برای تصمیمات مهم و تعیین اعمالی با نتیجه و موثر است. مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال، مهمترین نیاز جامعه اسلامی را که دغدغه خود و جامعه است، به عنوان اصلیترین هدف برای حرکت همهجانبه جامعه به سوی آن، تعیین میکنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: چند سالی است که مسئله اقتصادی و تولید، مهمترین چالش جامعه و مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد. البته ایشان در این سالها، تمامی ابعاد اقتصادی و مسائل مهم آن را در نظر داشتهاند و امسال، سرمایهگذاری ملت و در برخی موارد، دولت را راهکار رشد اقتصادی کشور برشمردند. این رویکرد به تاکید مقام معظم رهبری باعث امیدوارانه شدن در آینده نزدیک و به حداقل رساندن مشکلات اقتصاد ما شده است.
وی افزود: اما در این میان، وظایف دستگاههای فرهنگی نیز نباید به فراموشی سپرده شود. ارایه الزامات فرهنگی شعار سال بر عهده دستگاههای فرهنگی است. هر فعالیت اقتصادی، یک زمینه فرهنگی دارد که باید در آن کنکاش ویژهای شود. شعار سالی که رهبر انقلاب بیان فرمودند، «سرمایهگذاری برای تولید»، حتماً نیاز به کار فرهنگی، تبلیغ و فضاسازی رسانهای دارد.
صاحبقرانی بیان کرد: البته مقام معظم رهبری پس از پیام نوروزی، در بیانات آتی خود، ابعاد شعار سال را بیشتر توضیح خواهند داد و جهتگیریهای لازم را برای کارهای فرهنگی و رسانهای ارائه خواهند داد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در یک نکته نیز نباید تردید داشته باشیم که چالش اقتصادی کشور، صرفاً یک چالش داخلی و ناشی از مشکلات داخلی نیست. امروز، دشمنان ملت ایران در یک نبرد اقتصادی فراگیر، میخواهند ملت ایران را به زانو درآورند. فشاری که بر سر ما از تحریمها و رونق اقتصاد در بخشهای دیگر است، و فشار به کشورهای همسایه برای منع واردات از ایران، دلایل واضحی هستند که ما در یک جنگ اقتصادی قدرتمند قرار داریم.
وی افزود: بنابراین امروز، تنها نهادها و مراکز اقتصادی نیستند که وظیفه تحقق شعار سال را دارند، بلکه همه مردم و ملت، طرف حساب این نبرد و جنگ اقتصادی هستند و وظیفه دارند در تحقق شعار سال، انجام وظیفه کنند. هرچه ما در هر فعالیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی حرکت میکنیم، باید به هدف تعیین شده و اجتماعات همه جانبه در راه آن، بلاخره پی به جنبهای از آن برماییم.