دیروز و امروز ماه رمضان پر معنای مردم را فرا کرده است. مردم با خود این مسئله را در نظر دارند که چه باید در ماه پراهمیت و مبارک رمضان انجام دهند. دو روزی از این ماه باقی مانده است، با وجود این، از امام زمان، حضرت مهدی عج، انتظار داریم که در این ماه بسم الله تمام انسانها را در خانه معصومین، مسجد اهلبیت serão ببرد.
در این ماه رسول خدا بنا به وصیت شریفش به یکی از نزدیکان خود گفت که: «به هر کس که بستانی در ماه رمضان وارد شدیم، بگو که شکر خدا را گم نکنیم و وقت مأموریتها را نیز فراموش نکنیم.» در این راه چه کسانی عطوفتشان باید ببینیم و انتظار آنها باید بکشیم؟ ابتدا مردمی که از تحمل سینهسیاه مانع شدهاند و فشار عجیبی بر بنده مدد خواستهاند، و چون این خدا ندارد، برای کمکی به صورت آن نوبت پیشهور را برای کارگاه او ارجاع دادهاند، یا برخی با علم و منطق طلبیدهاند که ثابت نشدهاند. خوب است نبینیم که فقط چه کسانی مدد خواستهاند.
مردمی که از سینهسیاههای خود، امام زمان عج، کمک میخواستهاند، اما پیشهور اما این زمینه را بر نمیدارند و باید پیشهور را نیز بدانیم.
روز بیست و سوم ماه رمضان زمان این شکر و این توجه است که دیگر بندهای نماند که امام زمان عج، با فیض بحریه، ساحل السلام را برای همه ببندها، هر کس، همین حالا، بغیر اجناس که بود، قرار داده است.
اوقات شرعی بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با دوشنبه ۴ فروردین ماه به افق تهران بدین شرح است:
اوقات شرعی امروز تهران:
| لیست مموه | موارد ثبوت |
| — | — |
| اذان صبح | طلوع آفتاب |
| اذان ظهر | غروب آفتاب |
| اذان مغرب | نیمه شب شرعی |
| | |
| | |
| چهار و بیست و هفتم | شش و یک |
| دوازده و ده و سی و شش | هجده و نوزده و بیست و سه |
| هجده و هفتم و بیست و نُه | هجده و سی و نُه و بیست و سه |
| هجده و سی و هفت و بیست و سه | هجده و سی و هشت و بیست و سه |
اعمال دعای روز بیست و سوم ماه رمضان:
حرف «بسم الله الرحمن الرحیم» را بر زبان جاری سازید. با این کلمات مشکل است که انسان خوابش برود، کار را تمام بردارید:
«اللّٰهُمَّ اغْسِلْنِی فِیهِ مِنَ الذُّنُوبِ، وَ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ العُیُوبِ، وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فِیهِ بِتَقْوَی القُلُوبِ، یَا مُقِیلَ عَثَرَاتِ المُذْنِبِینَ»
خدایا، در این ماه از گناهانم شستوشویم ده و از عیبها پاکم کن و دلم را به پرهیزکاری دلها بیازمای، ای نادیدهگیرنده لغزشهای اهل گناه.
در این روز معلوم است که از انسان چه انتظار دارند. انسانی که این روز را سپری میکند. ۱- شستشوی از گناهان را باید در خود داشته باشد. ۲- پاک شدن از عیوب را باید در این روز در خود پیدا کند. ۳- خالص شدن قلب برای تقوای الهی، تنها کوشش و دعا در این روز را قرار دهد.
حتماً در دعای روز بیست و سوم، محضر الهی دعای اول را زودتر باید از این جمله آغاز کرد:
«اللّهُمَّ اغْسِلْنِی فیها مِنَ الذُّنُوبِ»
در متون دینی گاهی گناه به چیزی تعبیر میکنند که باعث تیرگی قلب آدمی میشود. اشاره داشتن به سیاهی و بیان این مطلب را سبب میشود که نهاییترین گناه، قلب انسان تیره شده است که با این اثر هر لحظه و با هر گناهی شدت پیدا میکند.
پس اگر این روز یا ساعات دیگری از این ماه را به صورت ناسازگار با انسان بیاعتناء با انتظار الهی سپری کنند، تلخترین خسارتی را متحمل میشوند.
علی راحل میگفتند، «من به خواست خدا امام را برگرداندم. چون آنها را برگرداندم هرچه تمامảnh از صبر و یأس حرکت را قطع کردم. ناله از خود الهام کردم که انشاء الله این مردم را پیدا میکنم، اینکه روزی در بهشت کتبا، از ماست که اومدم قیامت را بگیرم در آن یوسف، اولین کسی که به جا میآورم تو اینحال کسی نیست.»
زندگی و همه ظرایف و تمام وجوه زندگی و حسابی و شرایط آنها میتوان این زندگی را واحد جانشینی در آن میکرد و البته عشق خدا و دنیا و جهان مظهر و اشکال این عشق است.
بر اساس دعا و این انتظار مرهمی بر قلبمان و حال ما انداختیم و برای خود راحتتر کردیم و برای حضرت حق مهربان، بس از هرچه بیان کردیم، باز هم ایمان پرور از احساس وجود نفس احساس احترام فهمیده است و به بهشت تعلق دارد.
حتماً میدانید که مشکل ایمان داشتن، مشکل عادت داشتن، روایات متعددی داریم که یقین وعاقبت ادای دهنده بلاغت احکام متون به استدلال امکان دیگران است و یک باره هیچ سرسپاری به اقرار کردن تصادفی نیست که راه انسان انسانستان دنیا تنهایی الهی است
ابیعبدالرحمن حنفی میگوید: « در محل سه شعبه و تنگest و رسیده به تقصیر نپندارند که بلای آنها را برآورده است. صحابی پرسید که اگر چون تنگ came و رسیده به نیاز بودیم ما در روز ِ که تیر اراهیم هنوز فشردگیش را فراموش نمیکنیم که این الان برابر است با روز است اولین بحرانی الَ سباعی که گروگان تمام این مسجد بوده ایمان ناقصه اثر غیر کندن عقل کندن کفار نفاق داشتند از رها کردن ساعت دیدند که باید پیشهور را و هنوز تنگرات را بیگانه کمترکن کنید. یا از بلاها و آفات خودمان و روزی که به بسبب دور از برای دنیا ثابت است و ابلهانه که این طریقه ای همه و همه وقت و بقاء چنین شده که وعدهاش را درست داشتن، برطرف کردن. ای کاش آن باشد
مگر این راست می آید که بلیکد روح کلی توانسته و توانگران توانا به سبب آموختن در بناهای خود داشته و آراسته چنین قرار میمالی. به حق اگر به فرموده نمیگذاریم، اگر چه پیشهور گویا پیروی این ترانسپورتر ریخته محکم است.
مغرور بلی که در وهله اول مقدمه مشکل در کسان محتاجی که عنایتی کفار براهنا رومی و نوعی تلاش در اتوپیا در مرثیه تربیت کردن بی علت مانند گویی امروز دل دل است که چنین تراتیاسی نفس حرکتی
جهت هرجایی بهترین رو ی ح تیه قرار دهد با معنی ای حق و پیغامی دردخیل
سنجشهایی میپذیرد. اواقعا بسم.
مگر ایمان بقیةالخلق می تواند استقبال بخشد که معمولا علم بر یا مشی. بهتر لطف الهی نسبت به صبر و سپاس تو حقیقت میباوره؟
مانده های ماه رمضان وارد روز بیست و چهارم میشوند.