نیسان موفق شده با خلاقیت در کنار پیشرفتهای فناوری، تولید یک سیستم هیبریدی کاری را تغییر دهد. این سیستم، نیسان e-Power است که موتور بنزینی را برای تولید برق به کار میبرد و موتور الکتریکی برای تامین نیروی محرکه استفاده میکند. نکته درخشانی که نیسان به این سیستم داده است، این است که موتور بنزینی تنها برای تولید برق و بدون اتصال مکانیکی به چرخها کار میکند.
این فناوری به車brities برای تامین نیروی محرکه از موتور الکتریکی استفاده میکند. به نظر میرسد نیسان، فناوری پیشرفتهای را در دست دارد که Motors3 بین 187 اسب بخار قدرت میدهد. این موتور، شتابی نرم و یکدست بدون تغییر دور موتور، سکوت قابل توجه در هنگام حرکت و بازدهی انرژی فوق العاده را به چرخداران میدهد.
باتری مورد استفاده در این خودرو، از نوع لیتیوم یون با چگالی انرژی بالا و حجم کم است. حجم این باتری به 1.5 کیلووات ساعت میرسد که نسبت به باتریهای هیبرید معمولی، طول عمر دو برابری دارد.
سومین نسل این سیستم در سال آینده در نیسان روگ 2026 عرضه میشود. این فناوری با استقبال فوقالعادهای در اروپا روبرو شده است و در مدلهای پرفروشی مانند نیسان قشقایی و X-Trail حضور خواهد داشت. نیسان دو راهکار ارائه میدهد: یک مدل با باتری کوچک بدون نیاز به شارژ و نسخههای پلاگین با برد الکتریکی حدود 70 کیلومتر.