مدیر طراحی گروه خودروسازی ب ام و، آقای آدرین ون هویدونک، اخیراً اعلام کرده است که طراحی محصولات این شرکت به طور کامل تغییر خواهد کرد. وی در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Motor1 اظهار داشته که در تمامی سالهای حضورش در ب ام و، هیچ پروژهای به اندازه نئو کلاس تأثیرگذار نبوده است. این پروژه نشاندهنده تحولی اساسی در طراحی محصولات این شرکت خودروسازی آلمانی است.
پلتفرم نئو کلاس، نسل جدید خودروهای الکتریکی ب ام و را تشکیل خواهد داد. اولین مدلهای مبتنی بر این پلتفرم پیشرفته، امسال و سال آینده معرفی خواهند شد. تصاویر جاسوسی و تیزرهای تبلیغاتی منتشر شده از این خودروها نشان میدهند که سقف شیبدار، خطوط زاویهدار و جلو پنجره کلیوی نورانی، از جمله ویژگیهای اصلی خودروهای ساخته شده بر مبنای این پلتفرم هستند.
آقای ون هویدونک در ب ام و از سال ۱۹۹۲ مشغول به کار است و پس از جدایی کریس بنگل در سال ۲۰۰۹، مسئولیت طراحی کل گروه ب ام و را بر عهده گرفته است. وی پروژه نئو کلاس را متفاوتترین تجربه خود میداند و معتقد است این پروژه، بازطراحی از صفر است.
عناوین نئو کلاس پیشتر در دهه ۶۰ میلادی برای سدانهای انقلابی ب ام و مانند مدلهای ۱۵۰۰ و ۲۰۰۲ به کار رفته بود. این خودروها نه تنها باعث بازگشت سودآوری به ب ام و شدند، بلکه پایهگذار هویت طراحی مدرن این برند نیز بودند.
به گفته آقای ون هویدونک، طراحی جدید محصولات ب ام و، صد درصد این برند را نمایان خواهد کرد و حتی به طراحی محصولات دهه ۸۰ و ۹۰ شباهت چندانی ندارد. تیم طراحی او تلاش کرده است با الهام از فلسفه طراحی مارچلو گاندینی، زبانی مینیمالتر اما کاملاً اصیل و قابل تشخیص برای ب ام و خلق کنند.
آقای ون هویدونک همچنین اشاره کرده است که تغییرات ایجاد شده در نئو کلاس به قدری عظیم است که گویی یک نسل از طراحی خودروها جلوتر رفتهاند. مدیر طراحی ب ام و اعتقاد دارد که در طراحی جلوی خودروها، عناصر کرومی سنتی جای خود را به نورپردازی خواهند داد.
با این حال، آقای ون هویدونک معتقد است که این تغییرات، پاسخی به انتقادات اخیر در مورد طراحی محصولات ب ام و خواهد بود. وی میگوید که بازخورد منفی اولیه همیشه بخشی از طبیعت انسان است و موفقیت در بازار را میتوان با فروش بالای محصولات جدید تضمین کرد.