چری در گزارش جدید خود، جزئیات فروش و صادرات در ماه مارس و سه‌ماهه اول سال 2025 را اعلام کرد و از نتایج قابل توجه خود در بازارهای داخلی و جهانی خبر داد.

بر اساس گزارشات، چری در ماه مارس 214,770 دستگاه خودرو فروخت که این تعداد نسبت به سال گذشته 18.3 درصد افزایش داشته است. همچنین، فروش برند اصلی گروه یعنی Chery Auto در این مدت به 197,614 دستگاه رسید که رشد سالانه 10.9 درصدی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، چری با تمرکز بر خودروهای انرژی نو، موفق به فروش 62,210 دستگاه از این خودروها شد که نسبت به سال قبل رشد 125.4 درصدی داشته است. صادرات چری نیز در این ماه به 86,414 دستگاه خودرو رسید که رشد 2.7 درصدی نسبت به مارس 2024 را نشان می‌دهد.

در سه‌ماهه اول سال 2025، چری توانست 620,025 دستگاه خودرو به فروش برساند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 17.1 درصد رشد داشته است. در این میان، فروش این شرکت به 590,533 دستگاه رسید و رشد 18.8 درصدی را به ثبت رساند.

در حوزه خودروهای انرژی نو، چری با فروش 163,458 دستگاه در این سه‌ماهه، رشد چشمگیر 171.8 درصدی را تجربه کرد. همچنین، این شرکت با صادرات 255,465 دستگاه خودرو، جایگاه نخست خود به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو چین را حفظ کرد.

همچنین، تعداد کاربران جهانی چری تا پایان ماه مارس به 16.3 میلیون نفر رسید که 4.7 میلیون نفر از آنها در خارج از چین قرار دارند.

در ماه مارس، تمامی زیربرندهای چری با رشد خوبی همراه بودند:
– چری: 118,955 دستگاه
– اکسید: 7,618 دستگاه
– جتور: 54,020 دستگاه
– آی‌کار: 7,016 دستگاه
– لوکسید: 10,005 دستگاه

همچنین، همکاری استراتژیک چری با برند اسپانیایی Ebro موجب احیای این برند در اسپانیا و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شده است.

محصولات چری در ایران توسط چندین شرکت مونتاژ و به بازار عرضه می‌شوند. مدیران خودرو، بهمن موتور و لوکانو از مهمترین عرضه‌کنندگان محصولات این کمپانی چینی در ایران هستند که محصولات را با ریبرندیگ و نام جدید به بازار عرضه می‌کنند.

با توجه به برنامه‌های چری برای تسریع پیشرفت، این شرکت قصد دارد مسیر جهانی شدن را با سرعت بالایی طی کند. نتایج چری در سال جاری نشان‌دهنده استراتژی موفق این شرکت در توسعه محصولات و تمرکز بر بازارهای جهانی است.

با نزدیک به 20 سال سابقه همکاری، مدیران خودرو به عنوان قدیمی‌ترین عرضه‌کننده محصولات چری در ایران شناخته می‌شود.