هیوندای تصمیم گرفته است که در برابر روند رو به رشد حذف کلیدهای فیزیکی در خودروها مقاومت کند. این شرکت در حالی که بسیاری از خودروسازان به سمت حذف کامل کلیدهای فیزیکی و جایگزینی آنها با نمایشگرهای بزرگ حرکت میکنند، به دنبال راهی برای ایجاد تعادل بین طراحی دیجیتال و سنتی است.
معاون ارشد طراحی هیوندای در مصاحبه اخیر خود با مجله اتوکار انگلستان، به انتقاد از روند موجود در صنعت خودرو پرداخته و گفته است که استفاده از نمایشگرهای بزرگ در خودروها میتواند منجر به افزایش استرس و کلافگی راننده شود. او معتقد است که راننده باید بتواند بدون نگاه کردن به صفحه نمایش، کنترلهای مختلف را با حافظه عضلانی خود انجام دهد.
هیوندای قصد دارد کنترلهای فیزیکی را برای کارهای پرتکرار مانند تنظیم سیستم تهویه، صدای سیستم صوتی و گرمایش صندلی حفظ کند تا راننده بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه نمایش، بتواند آنها را تنظیم کند.
طراح ارشد هیوندای، لوک دانکروولک، اعتراف کرده است که استفاده گسترده از نمایشگرها در خودروها بیشتر به دلیل اقتصادی بودن آنها است. او گفته است که صفحهنمایشهای بزرگ هزینههای تولید را کاهش میدهند. با این حال، هیوندای قصد دارد تا بین طراحی دیجیتال و سنتی تعادل برقرار کند.
تصاویر منتشر شده از پلتفرم نرمافزاری Pleos که ماه گذشته رونمایی شد، نشان میدهد که هیوندای در حال کار بر روی یک صفحه نمایش بزرگ است که در مرکز داشبورد قرار خواهد گرفت. در زیر این نمایشگر، ردیفی از کلیدهای فیزیکی دیده میشود.
انتظار میرود اولین خودروهای هیوندای با این پلتفرم جدید نرمافزاری که مبتنی بر سیستم عامل اندروید اتو موتیو است، از سهماهه دوم سال ۲۰۲۶ وارد بازار شوند. هیوندای هدفگذاری کرده است که این معماری نرمافزاری را تا سال ۲۰۳۰ در بیش از ۲۰ میلیون خودرو از محصولات خود و زیرمجموعههایش به کار بگیرد.
هیوندای با این رویکرد قصد دارد تا تجربه کاربری بهتری را برای رانندگان خود فراهم کند و از افزایش استرس و کلافگی آنها جلوگیری کند.