ایران‌خودرو دیزل با هدف افزایش سهم بازار خود در صنعت خودروهای تجاری، اصلاحات استراتژیک را در دستور کار قرار داده است. این اصلاحات در راستای بهبود عملکرد و افزایش تولید محصولات این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو در این زمینه اظهار کرد: طبق آمار منتشر شده، حدود ۷ هزار دستگاه کشنده دست دوم در گمرکات کشور وجود دارد که برای واردات آن‌ها بیش از ۱ میلیارد دلار ارز مورد نیاز است. در حالی که ظرفیت تولید این محصولات در داخل کشور به ویژه در ایران‌خودرو دیزل به طور کامل وجود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح استراتژی‌های توسعه محصول در ایران‌خودرو دیزل، افزود: متاسفانه به دلیل نبود برنامه‌ریزی دقیق و موثر، بخشی از سهم بازار از دست رفته است. اگر توسعه محصول به موقع و متناسب با نیاز بازار انجام می‌شد، امروز با این چالش‌ها مواجه نبودیم.

در این نشست، نماینده صاحبان اکثریت سهام ایران‌خودرو نیز با ارزیابی فضای کلی این شرکت، اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته، پس از پیوستن این شرکت به مجموعه ایران‌خودرو، استراتژی‌ها به درستی اجرا می‌شد، امروز شاهد واردات در خودروهای تجاری بازار نبودیم.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو دیزل، تصریح کرد: پیچیدگی‌های حوزه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین بیش از بخش سواری است و برای موفقیت باید به راهبرد تولید مشترک برخی قطعات و مجموعه‌ها از جمله موتور و گیربکس جدید فکر کرد.

در ادامه این نشست، معاونان و مدیران ایران‌خودرو دیزل به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات واحدهای تحت مدیریت خود پرداختند. پیش از این نشست، حاضران از جدیدترین محصولات و خطوط تولید این شرکت بازدید کرده و در جریان آخرین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران‌خودرو دیزل قرار گرفتند.

هدف ایران‌خودرو دیزل، افزایش سهم بازار و بهبود عملکرد در صنعت خودروهای تجاری است. این شرکت با توجه به شرایط اقتصادی و نیازهای بازار، درصدد است با بازنگری در عملکرد و راهبردهای خود، به جایگاه مناسبی در این صنعت دست یابد.