بیامو در آستانه تغییرات بزرگی در طراحی محصولات خود است. این تغییرات با پروژهای به نام Neue Klasse عملی خواهد شد و به گفته کارشناسان، یکی از مهمترین تحولات در تاریخ این برند خواهد بود.
آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه BMW، در این باره گفته است که شاهد یک انقلاب بزرگ در طراحی محصولات این شرکت خواهیم بود.
پروژه Neue Klasse میتواند طراحی خودروها را به کلی دگرگون کند. خودروهایی که قرار است در سال 2025 عرضه شوند، نه تنها نشاندهنده نسل جدید خودروهای برقی هستند، بلکه تعریفی تازه از طراحی را نیز به نمایش خواهند گذاشت.
استفاده از خطوط زاویهدار، جلوپنجرههای مدرن و طراحی مینیمال بسیار چشمنواز خواهد بود. کمپانی بیامو عقیده دارد که تاکنون تلاش کرده است تا آیندهای نوین را در صنعت خودروسازی رقم بزند و دنیای مینیمال و مدرن را با هم ترکیب کند.
پروژه Neue Klasse ترکیبی از سبک و اصالت طراحی BMW است و نمادی از عصر مدرن خودروهای برقی خواهد بود. یکی از فلسفههای جذاب طراحی، مینیمال بودن خودروها است.
در این پروژه، چالش اصلی ایجاد تعادل میان گذشته و خلاقیت است. تیم طراحی بیامو در تلاش است تا با استفاده از خطوط و جزئیات کمتر، نمایی جدید از خودروهای این شرکت را به نمایش بگذارد.
در این نسل از خودروها، تزیینات کرومی کمتر استفاده شده و به جای آن جلوپنجرههای جدیدی طراحی خواهند شد. این تغییرات به وضوح توجه هر بینندهای را به خود جلب خواهد کرد.
با وجود تغییرات زیاد، هنوز هم میتوان خودروهای بیامو را تشخیص داد. در سالهای اخیر، برخی طراحیهای BMW مانند جلوپنجره بزرگ سری 4، با واکنشهای منفی از سوی منتقدان روبرو شد.
ون هویدونک، مدیر طراحی بیامو، در این باره میگوید: «زمانی که افراد با چیزی کاملا جدید مواجه میشوند، واکنش اولیهشان معمولا منفی است. اما زمان میبرد تا طراحی جایگاه خود را پیدا کند».
این نگرش در تیم طراحی بیامو، باعث میشود که آنها با آزادی و خیال راحتتری ریسک کنند و خلاقیت بیشتری به خرج دهند. امروزه بسیاری از برندها ترجیح میدهند با کمترین تغییرات، خودروهای خود را طراحی کنند و ریسکپذیر نباشند، اما BMW بار دیگر نشان داده که تنها راه ماندن در این صنعت، ایجاد نوآوری است.