دیدگاه‌ها برای سیتروئن C4، ë-C4 و C4X مدل 2025: طراحی جدید، تکنولوژی پیشرفته و تجربه‌ای متفاوت بسته هستند

سیتروئن C4، ë-C4 و C4X مدل 2025: طراحی جدید، تکنولوژی پیشرفته و تجربه‌ای متفاوت

سیتروئن C4 به دلیل محبوبیت در نسخه‌های مختلف با شرایط متفاوت به بازارهای جهانی عرضه شده است. این خودرو در آلمان به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است. **نگاهی به سیتروئن C4 و سایر نسخه‌های آن** سیتروئن به عنوان یکی از خودروسازان مطرح فرانسوی، همواره به تولید خودروهایی با طراحی خاص و تمرکز بر راحتی

کد خبر : 76421
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 آوریل 2025 - 23:36

سیتروئن C4 به دلیل محبوبیت در نسخه‌های مختلف با شرایط متفاوت به بازارهای جهانی عرضه شده است. این خودرو در آلمان به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

**نگاهی به سیتروئن C4 و سایر نسخه‌های آن**

سیتروئن به عنوان یکی از خودروسازان مطرح فرانسوی، همواره به تولید خودروهایی با طراحی خاص و تمرکز بر راحتی مشهور بوده است. مدل C4 که برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد، توانست در بازار کلاس کامپکت جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. این خودرو با ترکیبی از طراحی کراس‌اوور، فضای داخلی جادار و تمرکز بر راحتی رانندگی، توانست رقبایی چون فولکس‌واگن گلف و تویوتا C-HR را به چالش بکشد. در سال 2025، سیتروئن با معرفی نسخه فیس‌لیفت C4، ë-C4 و نسخه سدان C4X، گامی در جهت مدرن‌تر کردن این مدل‌ها برداشت.

**طراحی خارجی سیتروئن C4**

یکی از برجسته‌ترین تغییرات در مدل فیس‌لیفت 2025، در طراحی نمای جلویی خودرو صورت گرفته است. جلوپنجره بازطراحی‌شده با لوگوی دوبل سیتروئن در سبک رترو و چراغ‌های LED باریک سه‌گانه، جایگزین چراغ‌های برجسته و قدیمی نسخه قبل شده‌اند. این تغییرات، نمایی مدرن‌تر و جذاب‌تر به خودرو بخشیده‌اند و هماهنگی بیشتری با زبان طراحی جدید سیتروئن دارند. چراغ‌های راهنمای جلو نیز به بخش پایین‌تر منتقل شده‌اند و در قالبی ساده‌تر ادغام شده‌اند.

در بخش عقب، چراغ‌های Z شکل مدل قبلی جای خود را به چراغ‌های افقی باریک داده‌اند که طراحی خودرو را ساده‌تر و هماهنگ‌تر کرده‌اند. این تغییرات باعث شده تا نمای عقب سبک‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد. با این حال، اسپویلر عقب که همچنان در بالای شیشه عقب قرار دارد، ممکن است دید راننده به عقب را محدود کند.

**فضای داخلی سیتروئن C4**

سیتروئن C4 همیشه به دلیل راحتی صندلی‌ها و فضای داخلی جادار خود مشهور بوده است. مدل 2025 نیز این ویژگی‌ها را حفظ کرده است. صندلی‌های نرم با پوشش‌های باکیفیت، راحتی بالایی را حتی در سفرهای طولانی ارائه می‌دهند. فضای داخلی برای سرنشینان جلو مناسب است و فضای پا و سر کافی را فراهم می‌کند. اما در ردیف عقب، فضای سر برای افراد بلندقد همچنان محدود است که به دلیل طراحی خمیده سقف اتفاق افتاده است.

**طراحی داشبورد و سیستم اطلاعات و سرگرمی**

طراحی داشبورد تغییر چندانی نداشته است. نمایشگر مرکزی 10 اینچی با سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید، به عنوان یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها در این خودرو عمل می‌کند. این سیستم دارای کنترل صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی (Chat GPT) است که امکان اجرای دستورات صوتی مانند تنظیم دما، پخش موسیقی یا حتی خواندن خبرهای روز را فراهم می‌کند.

**حفظ دکمه‌های فیزیکی**

یکی از نکات مثبت طراحی داخلی، حفظ دکمه‌های فیزیکی برای تنظیمات ضروری مانند کنترل صدا و تهویه مطبوع است. این ویژگی باعث می‌شود راننده بدون نیاز به جستجو در منوهای پیچیده نمایشگر، به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کند.

**فضای بار و قابلیت‌های دیگر**

سیتروئن C4 دارای 16 محفظه ذخیره‌سازی مختلف است که شامل یک کشوی بزرگ در داشبورد برای قرار دادن تبلت یا لپ‌تاپ می‌شود. همچنین، نگهدارنده تبلت در سمت سرنشین جلو، امکان استفاده ایمن از دستگاه‌های دیجیتال در حین رانندگی را فراهم می‌کند.

**پیشرانه‌ها: انتخابی برای هر نیاز**

مدل‌های بنزینی و هیبریدی C4 از یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر بهره می‌برند. نسخه پایه با قدرت 100 اسب بخار و نسخه هیبریدی با سیستم Mild Hybrid، عملکرد مناسبی در مصرف سوخت و شتاب ارائه می‌دهند. مصرف سوخت نسخه هیبریدی تنها 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که آن را به گزینه‌ای اقتصادی تبدیل می‌کند. نسخه هیبریدی همچنین در محیط‌های شهری تا 50 درصد رانندگی الکتریکی را ممکن می‌سازد.

**نسخه‌های الکتریکی ë-C4**

مدل الکتریکی ë-C4 در دو نسخه عرضه می‌شود:

* نسخه پایه: قدرت 136 اسب بخار، باتری 50 کیلووات‌ساعتی، برد حرکتی 355 کیلومتر.
* نسخه قدرتمندتر: قدرت 156 اسب بخار، باتری 54 کیلووات‌ساعتی، برد حرکتی 415 کیلومتر.

هر دو نسخه برای استفاده شهری و سفرهای کوتاه مناسب هستند. یکی از ویژگی‌های جذاب ë-C4، قابلیت Vehicle to Load است که امکان استفاده از باتری خودرو برای شارژ دستگاه‌های الکتریکی مانند لپ‌تاپ، یخچال کوچک یا تجهیزات کمپینگ را فراهم می‌کند.

**تجربه رانندگی: تمرکز بر راحتی و آرامش**

نسخه‌های بنزینی و هیبریدی C4 از سیستم تعلیق ویژه سیتروئن با نام Progressive Hydraulic Cushions بهره می‌برند که رانندگی نرم و آرامی را حتی در جاده‌های ناهموار فراهم می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود C4 برای سفرهای طولانی گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

نسخه الکتریکی ë-C4 به دلیل موتور بی‌صدای خود، تجربه‌ای بسیار آرام‌تر را ارائه می‌دهد. این نسخه همچنین به دلیل وزن بالاتر باتری، پایداری بهتری در سرعت‌های بالا دارد. با این حال، در پیچ‌ها ممکن است کمی سنگین‌تر به نظر برسد.

**قیمت و ارزش خرید**

مدل پایه C4 با موتور بنزینی، قیمتی حدود 23,300 یورو دارد که آن را به یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها در کلاس خود تبدیل می‌کند. نسخه هیبریدی با قیمت 25,650 یورو و نسخه الکتریکی ë-C4 با قیمت پایه 31,900 یورو عرضه می‌شوند. نسخه 156 اسب بخاری الکتریکی با قیمت 34,100 یورو بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از برد حرکتی بیشتر و عملکرد بهتر هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.