#image_title

گروه خودروسازی ب ام و (BMW Group) اخیراً گزارشی رسمی منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ موفق شده فروش خودروهای کاملاً برقی خود را ۳۲.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد. این رشد قابل توجه به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات الکتریکی این گروه، شامل برندهای ب ام و، مینی و رولزرویس، در بازارهای جهانی است.

بر اساس داده‌های موجود، گروه ب ام و در فصل اول سال جاری توانسته ۵۸۶٬۱۴۹ دستگاه از تولیدات خود را به مشتریان در سراسر جهان تحویل دهد. این رقم کمی پایین‌تر از مدت مشابه در سال قبل است، اما رشد معناداری در بازارهای کلیدی مانند اروپا (۶.۲٪ افزایش) و ایالات متحده (۴.۰٪ افزایش) مشاهده می‌شود. اگر چین را از آمارها کنار بگذاریم، رشد گروه ب ام و به ۵.۹ درصد می‌رسد که نشان‌دهنده روند صعودی تقاضا در سایر مناطق دنیاست.

در سه ماه نخست سال جاری، ب ام و موفق به فروش ۱۰۹٬۵۱۶ دستگاه خودروی تمام برقی در سراسر جهان شده است. در این میان، رشد فروش در اروپا چشمگیرتر بوده و با افزایش ۶۴.۲ درصدی همراه شده است. به گفته «یواخیم گولر» عضو هیئت‌مدیره گروه ب ام و، این موفقیت نتیجه استراتژی «فناوری باز» کمپانی است که با ارائه محصولات متنوع، مشتریان را با هر نوع سلیقه‌ای جذب می‌کند.

آقای گولر به طور خاص به استقبال از مدل‌های تمام برقی جدید شرکت مینی اشاره کرده و گفته است که در اروپا یک سوم مدل‌های فروخته‌شده از این برند کاملاً الکتریکی بوده‌اند. در بازار چین نیز این نسبت از مرز ۵۰ درصد عبور کرده است.

در بازه زمانی مذکور، برند ب ام و به تنهایی موفق به فروش ۵۲۰٬۱۴۲ دستگاه خودرو در سطح جهانی شده و در تمامی مناطق به‌جز چین، شاهد رشد فروش بوده است. این برند ۸۶٬۴۴۹ دستگاه مدل تمام برقی به مشتریان تحویل داده که رشد ۹.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

همچنین، بخش M که مسئولیت تولید خودروهای اسپرت ب ام و را بر عهده دارد، رشد ۵ درصدی را ثبت کرده است. محبوب‌ترین مدل‌های این دپارتمان ب ام و M3 و M5 هستند که همچنان تقاضای بالایی دارند.

برند مینی که سال گذشته بروزرسانی گسترده‌ای را در سبد محصولاتش انجام داده، در سه‌ماهه اول ۲۰۲۵ توانسته ۶۴٬۶۲۶ دستگاه خودرو بفروشد که نشان از افزایش ۴.۱ درصدی دارد. سهم خودروهای تمام برقی در این میان برابر با ۳۵.۳ درصد بوده است؛ آماری که نشان می‌دهد تمرکز مینی روی برقی‌سازی، به‌درستی در حال نتیجه دادن است.

گروه ب ام و اکنون در مسیر دستیابی به دو هدف بزرگ در سال جاری قرار دارد. نخست، رسیدن به رکورد عرضه سه میلیون خودروی برقی و هیبریدی در سطح جهان از زمان معرفی مدل‌های i3 و i8، و دیگری تحویل ۱.۵ میلیون خودروی کاملاً برقی تا پایان سال ۲۰۲۵.