#image_title

ورود یک برند جدید به بازار خودروهای لوکس اروپا، حرکتی جسورانه و پرریسک است؛ چرا که این بازار سالهاست که تحت سلطه نام‌های بزرگی چون مرسدس بنز، آئودی، ب‌ام‌و و پورشه قرار دارد. اما به نظر می‌رسد خانم استلا لی، مدیر برند بی‌وای‌دی، هیچ تردیدی در مورد موفقیت برند دنزا (DENZA) در این بازار رقابتی ندارد. وی در مراسم رونمایی از برند دنزا در هفته طراحی میلان، با اعتماد به نفس کامل اعلام کرد که محصولات جدید این برند واقعاً ده برابر بهتر از رقبای اروپایی هستند.

برند دنزا در ابتدا به صورت مشترک بین بی‌وای‌دی و دایملر (مرسدس بنز) پایه‌گذاری شد، اما با جدایی طرف آلمانی، این برند اکنون به طور مستقل توسط بی‌وای‌دی اداره می‌شود. از نظر جایگاه، دنزا به عنوان یک برند بالارده، بین محصولات اقتصادی برند اصلی بی‌وای‌دی و مدل‌های لوکس و گران‌قیمت یانگ وانگ قرار دارد. هدف این برند جذب مشتریانی است که به دنبال پرستیژ، طراحی خاص و فناوری‌های پیشرفته هستند، اما نمی‌خواهند قیمت‌های نجومی برندهای اروپایی را پرداخت کنند.

### معرفی رسمی دنزا Z9 GT؛ رقیب مستقیم آئودی A6 و پورشه پانامرا

نخستین محصولی که از برند دنزا در بازار اروپا عرضه خواهد شد، مدل Z9 GT است؛ یک استیشن اسپرت با طراحی شوتینگ‌بریک که شباهت‌هایی به پورشه پانامرا اسپرت توریسمو دارد. طراحی این خودرو توسط وولفگانگ اگر، طراح سابق آلفارومئو و لامبورگینی، انجام شده است.

دنزا Z9 GT در دو نسخه مختلف عرضه خواهد شد: یک مدل تمام برقی سه موتوره با قدرت خیره‌کننده 952 اسب بخار و یک نسخه هیبریدی شارژی (PHEV) دو لیتری هیبریدی با قدرت 858 اسب بخار. خانم استلا لی در گفتگو با مجله Car تاکید کرده که Z9 GT نه تنها از نظر طراحی، بلکه از لحاظ فناوری و امکانات هم چندین پله بالاتر از رقبای شناخته‌شده اروپایی قرار دارد.

### فناوری‌های پیشرفته و قیمت‌گذاری هوشمندانه

محصول جذاب گروه بی‌وای‌دی به ویژگی‌هایی مجهز است که در خودروهای لوکس اروپایی کمیاب یا نایاب هستند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به حرکت خرچنگی و پارک کردن با دریفت حرکت آهسته در جاهای تنگ و کوچک اشاره کرد. این قابلیت‌ها، به همراه طراحی مدرن و عملکرد قدرتمند، پکیجی خاص را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

مدیرعامل بی‌وای‌دی همچنین به نقش خدمات پس از فروش در موفقیت دنزا اشاره کرده و افزوده است: «ما مطمئن هستیم که مشتریان از طراحی ظریف، عملکرد بالا و فناوری شگفت‌انگیز این خودرو لذت خواهند برد. خدمات مشتریان بی‌نظیر، برگ برنده ما در بازار اروپا خواهد بود.»

هنوز قیمت دقیق دنزا Z9 GT برای بازار اروپا اعلام نشده، اما در بازار چین، قیمت پایه این خودرو از 334,800 یوان آغاز می‌شود و تا 414,800 یوان بالا می‌رود. این ارقام معادل تقریباً 45,800 و 56,800 دلار هستند. این در حالی است که ارزان‌ترین نسخه از پورشه پانامرا اسپرت توریسمو و تایکان کراس توریسمو در چین 1,008,000 یوان (138,000 دلار) قیمت دارد. این یعنی دنزا Z9 GT با همان عملکرد و حتی امکانات بیشتر، در مقایسه با رقبا ارزش خرید بسیار بالاتری ارائه می‌دهد.

با ورود برند دنزا به قاره سبز، خودروسازان لوکس اروپایی باید خود را برای یک شوک بزرگ از شرق آماده کنند. این برند آمده است تا استانداردهای جدیدی در بازار خودروهای لوکس تعیین کند، آن هم با قیمتی کمتر و امکاناتی بیشتر.