خودرو های داخلی که معرفی شدند اما هیچ گاه تولید نشدند
در این مطلب به بررسی خودروهایی میپردازیم که توسط خودروسازان داخلی معرفی شدهاند، اما هرگز به تولید انبوه نرسیدند. این خودروها علیرغم هزینههای بالای طراحی و تولید، در حد نمونههای اولیه باقی ماندند و دلایل مختلفی مانند هزینههای تولید، عدم دسترسی به فناوریهای لازم، تغییرات مدیریتی و ساختاری موجب توقف پروژههایشان شد. یکی از این

در این مطلب به بررسی خودروهایی میپردازیم که توسط خودروسازان داخلی معرفی شدهاند، اما هرگز به تولید انبوه نرسیدند. این خودروها علیرغم هزینههای بالای طراحی و تولید، در حد نمونههای اولیه باقی ماندند و دلایل مختلفی مانند هزینههای تولید، عدم دسترسی به فناوریهای لازم، تغییرات مدیریتی و ساختاری موجب توقف پروژههایشان شد.
یکی از این خودروها، سمند پردیس است که توسط ایران خودرو معرفی شد. این خودرو نسخهای لوکستر از سمند بود که با طراحی جدید و ویژگیهایی مانند مانیتور مالتیمدیا، پروژکتور لنز چراغها و رینگهای اسپرت، برای قشر مرفه جامعه توسعه یافته بود، اما هرگز به تولید انبوه نرسید.
زانتیا ۲ نیز یکی دیگر از خودروهایی است که توسط سایپا معرفی شد، اما به دلیل طراحی نامتقارن و زشت، مورد انتقاد قرار گرفت و پروژه تولید آن لغو شد.
پیکا، یک خودروی هاچبک اقتصادی، توسط ایران خودرو معرفی شد، اما به دلیل مشکلات در تامین پلتفرم، هرگز به تولید نرسید.
تندر ۹۰ سایانا نیز یک پروژه دیگر ایران خودرو بود که با طراحی بروز شده، اما به دلیل عدم استقبال، به تولید انبوه نرسید.
پژو پارس فیسلیفت نیز یک پروژه ایران خودرو بود که با استفاده از قطعات وانت آریسان، طراحی شد، اما هرگز به نمایشگاه عمومی نیامد و به تولید نرسید.
پیکان فیسلیفت نیز یکی دیگر از پروژههای ایران خودرو بود که با همکاری یک موسسه ایتالیایی، طراحی شد، اما به دلیل طراحی ناهمگون، هرگز به تولید نرسید.
رانا هاچبک نیز یک پروژه ایران خودرو بود که بر روی پلتفرم پژو ۲۰۶ توسعه یافته بود، اما به دلایل نامشخصی، تولید نشد.
سمند وانت نیز یک پروژه ایران خودرو بود که با موتور پژو پارس، طراحی شد، اما به دلیل مشکلات، هرگز به تولید نرسید.
زوبین، یک نسخه از سمند با طراحی اسپرت، توسط ایران خودرو معرفی شد، اما به دلیل محدودیتهای تکنولوژی، پروژه تولید آن لغو شد.
پروژه TF21 نیز یک پروژه ایران خودرو بود که یک هاچبک کوچک اقتصادی بود، اما به دلیل تغییرات مدیریتی و راهبردی، هرگز به تولید نرسید.
دنا با موتور XUM نیز یک پروژه ایران خودرو بود که با موتور ۱۹۰۰ سیسی هشتسوپاپ، طراحی شد، اما به دلیل مشکلات، هرگز به تولید انبوه نرسید.
سمند دیزل نیز یک پروژه ایران خودرو بود که با موتور EF7 دیزل، طراحی شد، اما به دلیل تغییر رویه دولت به سمت گازسوز کردن، پروژه تولید آن لغو شد.
این خودروها نمونههایی از تلاشهای خودروسازان داخلی برای تولید خودروهای جدید هستند، اما به دلایل مختلف، هرگز به تولید انبوه نرسیدند.
برچسب ها :ایران خودرو ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0