شرکت GAC هوندا، شاسی‌بلند تمام برقی P7 را با قیمتی رقابتی وارد بازار چین کرد. این اقدام باعث شد تا خودروساز رقیب، دانگ‌فنگ هوندا، سریعا قیمت محصول مشابه خود را ۶۰ هزار یوان کاهش دهد.

GAC هوندا P7 با قیمت پایه ۱۹۹ هزار و ۹۰۰ یوان به بازار چین عرضه شد. هر دو خودرو در نهایت توسط هوندا تولید می‌شوند و تفاوت چندانی با هم ندارند. این رقابت نشان‌دهنده تلاش هوندا برای افزایش سهم خود در بازار رقابتی خودروهای برقی چین است.

از نظر فنی، گک هوندا P7 برقی دارای بردی ۶۵۰ کیلومتری است و می‌تواند حداکثر ۴۶۹ اسب بخار قدرت تولید کند. مدل پایه این خودرو از یک موتور الکتریکی عقب با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر پشتیبانی می‌کند. مدل چهارچرخ محرک این خودرو نیز دارای قدرت ترکیبی ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر است و می‌تواند در ۴.۶ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

باتری این مدل‌ها از نوع NMC با ظرفیت ۸۹.۸ کیلووات‌ساعت است.

از نظر طراحی و امکانات، GAC هوندا P7 دارای ابعاد ۴۷۵۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۹۳۰ میلی‌متر است. این خودرو از امکانات مدرنی مانند نمایشگر دیجیتال ۹.۹ اینچی پشت فرمان، دو صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۸ و ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم نمایشگر واقعیت افزوده هدآپ ۴۱.۹ اینچی، سازگاری با اپل کارپلی، بایدو کارلایف و هواوی هایکار، سیستم کمک راننده هوندا سنسینگ و سیستم صوتی Bose با ۱۶ بلندگو پشتیبانی می‌کند.

همچنین، این مدل به سیستم خودران سطح ۲+، فناوری V2X، سیستم هوش مصنوعی و به‌روزرسانی OTA مجهز شده است.

بر اساس اعلام شرکت هوندا، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ حداقل ۱۰ مدل تمام برقی را در بازار چین عرضه کند. این شرکت در حال حاضر بر روی ساخت کارخانه تولید باتری اختصاصی در چین تمرکز دارد و قصد دارد زیرساخت شارژ سریع اختصاصی را توسعه دهد.

شرکت GAC هوندا، شاسی‌بلند تمام برقی P7 را با قیمتی رقابتی وارد بازار چین کرد. این اقدام باعث شد تا خودروسازی دانگ‌فنگ هوندا، رقیب این کمپانی، سریعا قیمت محصول مشابه این مدل را ۶۰ هزار یوان کاهش دهد.

قیمت پایه GAC هوندا P7 حدود ۱۹۹ هزار و ۹۰۰ یوان، معادل ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار، تعیین شده است. این در حالی است که هر دو خودرو در نهایت توسط هوندا تولید شده‌اند و تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند.

از نظر فنی، گک هوندا P7 برقی دارای بردی برابر با ۶۵۰ کیلومتر است و می‌تواند حداکثر تا ۴۶۹ اسب بخار قدرت تولید کند. مدل پایه از یک موتور الکتریکی عقب با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر پشتیبانی می‌کند. مدل چهارچرخ محرک با قدرت ترکیبی ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتن‌متر قادر است در ۴.۶ ثانیه به شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این خودرو از باتری‌های NMC با ظرفیت ۸۹.۸ کیلووات‌ساعت استفاده می‌کند.

از نظر طراحی و امکانات، GAC هوندا P7 در ابعاد ۴۷۵۰/۱۹۳۰/۱۶۲۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۹۳۰ میلی‌متر ساخته شده است. این خودرو قابلیت‌های فراوانی دارد و از امکانات مدرنی همچون نمایشگر دیجیتال ۹.۹ اینچی پشت فرمان، دو صفحه نمایش مرکزی ۱۲.۸ و ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم نمایشگر واقعیت افزوده هدآپ ۴۱.۹ اینچی، سازگاری با اپل کارپلی، بایدو کارلایف و هواوی هایکار، سیستم کمک راننده هوندا سنسینگ، سیستم صوتی Bose با ۱۶ بلندگو و… پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین، این مدل به سیستم خودران سطح ۲+، فناوری V2X، سیستم هوش مصنوعی و به‌روزرسانی OTA مجهز شده است.

بر اساس اعلام کمپانی خودروسازی هوندا، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ حداقل ۱۰ مدل تمام برقی را در بازار چین عرضه کند. این شرکت در حال حاضر بر روی ساخت کارخانه تولید باتری اختصاصی در چین تمرکز دارد و قصد دارد زیرساخت شارژ سریع اختصاصی را توسعه دهد.