دیدگاه‌ها برای پورشه ۹۱۱ GT3 رکورد پیست نوربرگ رینگ برای خودروهای دنده دستی را شکست بسته هستند

پورشه ۹۱۱ GT3 رکورد پیست نوربرگ رینگ برای خودروهای دنده دستی را شکست

پورشه با مدل ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ موفق شد رکورد جدیدی را برای خودروهای مجهز به گیربکس دستی در پیست افسانه‌ای نوربرگ رینگ ثبت کند. در این رکوردشکنی، کوپه جذاب آلمانی با رانندگی یورگ برگمایستر (Jörg Bergmeister) توانسته زمان فوق‌العاده ۶ دقیقه و ۵۶.۲۹۴ ثانیه را به ثبت رساند. این رکورد نه‌تنها سریع‌ترین زمان ثبت‌شده

کد خبر : 78657
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آوریل 2025 - 4:46
پورشه ۹۱۱ GT3 رکورد پیست نوربرگ رینگ برای خودروهای دنده دستی را شکست

پورشه با مدل ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ موفق شد رکورد جدیدی را برای خودروهای مجهز به گیربکس دستی در پیست افسانه‌ای نوربرگ رینگ ثبت کند. در این رکوردشکنی، کوپه جذاب آلمانی با رانندگی یورگ برگمایستر (Jörg Bergmeister) توانسته زمان فوق‌العاده ۶ دقیقه و ۵۶.۲۹۴ ثانیه را به ثبت رساند. این رکورد نه‌تنها سریع‌ترین زمان ثبت‌شده برای خودروهای دنده‌دستی در نوربرگ ‌رینگ است، بلکه از رکورد مدل پیشین پورشه ۹۱۱ GT3 با گیربکس اتوماتیک PDK نیز بهتر می‌باشد.

شاید بدانید رکورد قبلی برای خودروهای دستی در اختیار داج وایپر ACR بود. این خودرو زمان ۷ دقیقه و ۰۱.۳ ثانیه را در جهنم سبز از خود بر جای گذاشته، رکوردی که به مدت هشت سال دست‌نخورده باقی مانده بود.

نکته جالب اینکه زمان جدید پورشه ۹۱۱ GT3 در مسیر کامل ۱۲.۹۴ مایلی نوربرگ رینگ به‌دست آمده است؛ در حالی که زمان رکورد دوج وایپر در نسخه کوتاه‌تر پیست (۱۲.۸ مایل) ثبت شده بود. حتی در همین مسیر کوتاه‌تر نیز پورشه GT3 جدید رکورد ۶ دقیقه و ۵۱.۷۶۴ ثانیه‌ را ثبت کرده که نشان می‌دهد اختلاف عملکرد با وایپر بیشتر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد. این در شرایطی که وایپر حدود ۱۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نماینده پورشه دارد.

برگمایستر درباره عملکرد پورشه ۹۱۱ GT3 گفته:

«پورشه ۹۱۱ GT3 جدید، اعتماد به نفس بیشتری در سرعت‌های بالا ایجاد می‌کند. تقریباً در همه پیچ‌ها سریع‌تر بودم. چیزهای زیادی از مدل GT3 RS یاد گرفتیم، مخصوصاً در زمینه شاسی. خودرو حتی روی دست‌اندازها و جدول‌ها نیز پایدارتر عمل می‌کند. با اینکه قدرت موتور تغییر نکرده، اما به لطف ۸ درصد ضرایب دنده کوتاه‌تر، کشش بیشتری در محور عقب ایجاد می‌شود. البته با گیربکس PDK شاید رکورد نهایی چند ثانیه سریع‌تر می‌بود، اما با گیربکس دستی قطعاً کار بیشتری داشتم و در نتیجه لذت بیشتری بردم!»

خودروی مورد استفاده برای این رکورد از پکیج Weissach سود می‌برد. با سفارش این پکیج روی کاهش وزن تأکید شده و قطعات فیبرکربنی به بدنه اضافه می‌شود که نتیجه آن بهبود عملکرد دینامیکی است. خودروی حاضر در پیست همچنین با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R رکوردشکنی کرده؛ این لاستیک‌ها چسبنده‌ترین تایرهای در دسترس برای GT3 هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.