دیدگاه‌ها برای تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو بسته هستند

تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

طراحی جدید تارا ؛ رندرهای اختصاصی آخرین خودرو منتشر شد. طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفتی جدید برای سدان ایران خودرو تارا متصور شده است. در ادامه به بررسی تغییرات این خودرو داخلی می پردازیم. تارا یک سدان ملی کلاس C یا همان C پلاس است. این خودرو بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ و PF1

کد خبر : 79114
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آوریل 2025 - 22:08
تغییر چهره تارا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

طراحی جدید تارا ؛ رندرهای اختصاصی آخرین خودرو منتشر شد.

طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفتی جدید برای سدان ایران خودرو تارا متصور شده است. در ادامه به بررسی تغییرات این خودرو داخلی می پردازیم.

تارا یک سدان ملی کلاس C یا همان C پلاس است. این خودرو بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ و PF1 گروه PSA طراحی شده و نمونه ایرانیزه ۳۰۱ به حساب می آید. تارا ابتدا با تیپ V1 دنده دستی به بازار آمد و پس از آن نسخه V2 اتوماتیک آن هم به فروش رسید. تارا دنده ای V3، تارا دنده ای V1 پلاس و تارا اتوماتیک V4 تیپ های دیگر این سدان ملی هستند. این خودرو در طول ۵ سالی که معرفی شده همیشه مورد انتقاد در بحث طراحی خارجی و دیزاین داخلی بوده است.

## تغییرات ظاهری در تارا فیس لیفت

طراح آخرین خودرو به طور کلی جلوی این خودرو را تغییر داده است. چراغ ها، جلوپنجره و سپر برای اسپرت دیده شدن به نمونه های با خطوط تیز تغییر پیدا کرده اند. استفاده از چراغ های دو قسمتی در تارا فیس لیفت این خودرو را بیشتر به سبک محصول جدید ایران خودرو ری را متشابه کرده است. این هماهنگ سازی می تواند خط طراحی را برای محصولات ایران خودرو تعریف نماید.

در نمای جانبی از رینگ های دو رنگ با طراحی اسپورت و مقداری لوکس استفاده شده است. سایز رینگ و لاستیک نیز برای عضلانی تر دیده شدن تغییر پیدا کرده است. در مجموع در نمای جانبی تارا فیس لیفت شده چندان تفاوتی با نسخه اصلی آن ندارد.

در نمای عقب طراح ما اولین کاری که انجام داده چراغ ها را از حالت یکپارچه و تمام عرض تبدیل به چراغ های مستقل کرده است. این تغییر را می توان از مثبت ترین نکات این فیس لیفت دانست. زیرا بسیاری از نقد ها نسبت به تارا مربوط به مجموعه چراغ یکپارچه آن بود. در نمای عقب سایز بزرگ رینگ ها و لاستیک ها جلب توجه می کند. دیفیوزر که برای این خودرو در نظر گرفته شده، دو خروجی اگزوز بر روی خود دارد و سطح خوبی از عقب خودرو را پوشش می دهد. به طور کلی تغییرات در نظر گرفته شده برای تارا فیس لیفت هماهنگی به نسبت مناسبی دارد.

در بخش داخلی خودرو با اضافه کردن مانیتور افقی بزرگ سعی شده که تارا لوکس تر دیده شود. دسته دنده نیز دچار بروز رسانی شده و از همان الگوهای جدید ایران خودرو در طراحی این بخش بهره می برد. پنل تهویه شکلی جدید به خود گرفته است که خودرو را جذاب تر نشان می دهد. طراحی جدید فرمان تارا نسبت به واقعیت این خودرو طراحی بروز تری دارد.

## ویدیو معرفی با مشخصات فنی و امکانات تارا V1 پلاس

ایران خودرو تارا V1 پلاس از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی (یا همان TU5 پلاس) بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. در محور جلو V1 پلاس از سیستم تعلیق نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع توییست بیم استفاده شده است که راننده سواری قابل قبولی را با آن می تواند تجربه کند. ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۰۶ لیتر است که عدد قابل قبولی برای این خودرو به حساب می آید.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی به کار رفته در تارا V1 پلاس می توان به ؛ ۲ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سنسور درب صندوق عقب، چراغ خوش آمدگویی، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، فرمان کمکی برقی و…. اشاره کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.