#image_title

منتشر شده در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۴:۳۰

این روزها، بسیاری از مشتریان سایپا اطلس، از گروه خودروسازی سایپا، گلایه‌مند هستند و کسی به مشکلات آنها رسیدگی نمی‌کند.

سایپا اطلس، در واقع فیس لیفت خودروی کوییک است که توسط سایپا به عنوان یک خودروی جدید معرفی شد، اما کارشناسان می‌دانند که پلتفرم و قوای فنی آن همانند کوییک است. حتی قوای فنی و پلتفرم کوییک نیز از تیبا و پراید ارتقا یافته است. با این حال، سایپا این خودرو را با نام جدید اطلس معرفی و عرضه کرد.

تقاضای بالا برای خودروهای صفر کیلومتر در رده‌های پایین قیمتی باعث شد تا سایپا اطلس نیز با وجود پلتفرم و قوای فنی قدیمی، تقاضای بالایی داشته باشد و در عرضه‌های سایپا، سریعاً تکمیل ظرفیت شود.

اما اکنون، دو دسته از مشتریان ناراضی سایپا اطلس وجود دارند که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند.

یکی از مشکلات، تاخیر در تحویل خودروهای تکمیل وجه شده است. در روزهای اخیر، پیام‌های متعددی از مشتریانی که تکمیل وجه کامل خودرو را انجام داده‌اند، اما خودرویشان هنوز به مرحله صدور فاکتور نرسیده و مدت‌ها از موعد تحویل خودرویشان گذشته است.

در قراردادهای خرید خودرو، بندهایی در مورد تاخیر و سود پرداختی وجود دارد، اما مشتریان در این شرایط اقتصادی شکننده، با سختی فراوان مبلغ مربوط به خرید خودرو را تکمیل کرده‌اند و احتمالاً خودروی خود را به همین منظور فروخته‌اند.

بیشتر مشتریان منتظر پاسخی رسمی از سایپا هستند و عنوان می‌کنند که واحد ارتباط با مشتریان گروه خودروسازی سایپا، پاسخ درستی به آنها نمی‌دهد.

مشکل دیگر، مشتریانی هستند که سایپا اطلس را پیش‌خرید کرده‌اند، اما هنوز خبری از خودرو نیست و فقط پیامک‌های مکرر طرح تبدیل برایشان ارسال می‌شود. بسیاری از این مشتریان، طرح تبدیل را نمی‌خواهند و خودرویی که ثبت‌نام کرده‌اند را طلب می‌کنند.

سایپا اخیراً طرح تبدیل اطلس G به اطلس GL را فعال کرده است، اما بسیاری از مشتریان همچنان منتظر اطلس G هستند و مشخص نیست که چه زمانی خودرویشان تحویل داده خواهد شد.

در این گزارش، سعی کردیم بخشی از مشکلات مشتریان سایپا را مطرح کنیم و رسانه آخرین خودرو، آمادگی خود را برای انتشار هرگونه توضیح یا جوابیه از جانب سایپا اعلام می‌کند.