دیدگاه‌ها برای استون مارتین DBX S مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ هیولایی ۷۱۷ اسب بخاری بسته هستند

استون مارتین DBX S مدل ۲۰۲۶ معرفی شد؛ هیولایی ۷۱۷ اسب بخاری

استون مارتین با رونمایی از مدل DBX S در سال ۲۰۲۶، بار دیگر توانایی‌های خود را در تولید خودروهای لوکس و قدرتمند به رخ کشیده است. این مدل، که نسخه ارتقا یافته DBX707 است، با افزایش قابل توجه قدرت، کاهش وزن، و تغییرات ظاهری جسورانه، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت لوکس فراهم

کد خبر : 81688
تاریخ انتشار : شنبه 3 می 2025 - 16:05

استون مارتین با رونمایی از مدل DBX S در سال ۲۰۲۶، بار دیگر توانایی‌های خود را در تولید خودروهای لوکس و قدرتمند به رخ کشیده است. این مدل، که نسخه ارتقا یافته DBX707 است، با افزایش قابل توجه قدرت، کاهش وزن، و تغییرات ظاهری جسورانه، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت لوکس فراهم می‌کند.

در گذشته، دو نسخه از DBX در بازار موجود بود؛ نسخه پایه با ۵۴۲ اسب بخار قدرت، به دلیل استقبال کم، از خط تولید حذف شد و تنها مدل DBX707 با موتور ۶۹۷ اسب بخار باقی ماند. اما حالا، استون مارتین قدرت موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو در DBX S را به ۷۱۷ اسب بخار رسانده است. این افزایش قدرت از طریق توربو شارژرهای نسخه والهالا حاصل شده و بهبود قابل توجهی در شتاب‌گیری خودرو به وجود آورده است. لازم به ذکر است که موتور این شاسی بلند اسپرت از شرکت مرسدس AMG تأمین می‌شود.

علیرغم افزایش قدرت، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در استون مارتین DBX S همچنان ۳.۱ ثانیه است و حداکثر سرعت به ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تنها خودرویی که توانسته است DBX S را از نظر سرعت پشت سر بگذارد، لامبورگینی اوروس SE است، آن هم با اختلاف بسیار کم.

برای مدیریت بهتر این قدرت افزوده، استون مارتین نقشه تعویض دنده گیربکس ۹ سرعته را بهینه کرده است. در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس، تعویض دنده‌ها سریع‌تر و محکم‌تر انجام می‌شود. همچنین، سیستم فرمان با نسبت سریع‌تر و واکنش‌پذیری بهتر طراحی شده تا تجربه رانندگی اسپرت‌تری را برای راننده فراهم کند.

از نظر ظاهری، DBX S با طراحی جدید سپر جلو، دیفیوزر عقب، و خروجی اگزوز عمودی دوگانه، ظاهری تهاجمی‌تر و منحصر به فرد دارد. رینگ‌های ۲۳ اینچی منیزیمی که برای اولین بار در یک شاسی بلند استفاده شده‌اند، ۱۸.۵ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش داده‌اند. سقف فیبر کربنی نیز نه تنها سبک‌ترین، بلکه بزرگ‌ترین قطعه کربنی است که تاکنون توسط استون مارتین تولید شده است و به بهبود توزیع وزن خودرو کمک می‌کند.

این تغییرات در مجموع باعث کاهش بیش از ۴۵ کیلوگرمی وزن خودرو به ۲۱۹۶ کیلوگرم شده است. اما باید توجه داشت که اکثر این تغییرات به صورت آپشن و نه استاندارد ارائه می‌شوند؛ از جمله رینگ‌ها، سقف کربنی، و جلو پنجره جدید. تمامی این ویژگی‌ها به صورت آپشن پولی عرضه می‌شوند که احتمالاً هزینه نهایی DBX S را به بیش از ۳۰۰ هزار دلار خواهد رساند، در حالی که نسخه DBX707 حدود ۲۶۰ هزار دلار قیمت دارد.

بر اساس اعلام رسمی استون مارتین، تحویل نسخه‌های DBX S از پاییز ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و اطلاعات بیشتر در مورد قیمت‌گذاری به زودی منتشر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.