دیدگاه‌ها برای مقایسه پارس نوآ و شاهین اتوماتیک؛ رقابت در بازار خودروهای داخلی بسته هستند

مقایسه پارس نوآ و شاهین اتوماتیک؛ رقابت در بازار خودروهای داخلی

مقایسه پارس نوآ و شاهین اتوماتیک به عنوان محصولات اقتصادی بازار خودرو، می‌تواند در انتخاب گزینه بهتر کمک کند. بازار خودروهای داخلی ایران سالهاست که با چالش‌هایی مانند کیفیت پایین، قیمت‌های بالا و طراحی‌های تکراری مواجه است. دو خودروی پارس نوآ از پارس‌خودرو و شاهین اتوماتیک از سایپا به عنوان گزینه‌های تازه وارد بازار شده‌اند.

کد خبر : 81969
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 می 2025 - 20:59

مقایسه پارس نوآ و شاهین اتوماتیک به عنوان محصولات اقتصادی بازار خودرو، می‌تواند در انتخاب گزینه بهتر کمک کند. بازار خودروهای داخلی ایران سالهاست که با چالش‌هایی مانند کیفیت پایین، قیمت‌های بالا و طراحی‌های تکراری مواجه است. دو خودروی پارس نوآ از پارس‌خودرو و شاهین اتوماتیک از سایپا به عنوان گزینه‌های تازه وارد بازار شده‌اند.

پارس نوآ بر اساس پلتفرم نسل اول رنو لوگان طراحی شده و به نوعی نسخه ایرانی‌سازی شده این خودرو محسوب می‌شود. این خودرو در سال ۱۴۰۴ وارد بازار خواهد شد و با ظاهری مدرن‌تر و امکاناتی به‌روزتر نسبت به تندر ۹۰، در دسته خودروهای سدان اقتصادی جای می‌گیرد.

مشخصات فنی پارس نوآ:
– پیشرانه: ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی
– قدرت: ۱۱۵ اسب‌بخار
– گشتاور: ۱۴۷ نیوتن‌متر
– گیربکس: دستی ۵ سرعته
– تعلیق: مک‌فرسون جلو، تیغه‌ای عقب
– مصرف سوخت: حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

امکانات رفاهی پارس نوآ:
– سیستم ترمز ABS، EBD و BAS
– سیستم کنترل پایداری
– فرمان برقی
– نمایشگر لمسی ۷ اینچی
– دوربین عقب، سنسور باران و روشنایی در روز

شاهین اتوماتیک نسخه مجهز به گیربکس CVT از خودروی شاهین سایپا است که با طراحی مدرن و امکانات متنوع وارد بازار شده است.

مشخصات فنی شاهین اتوماتیک:
– پیشرانه: ۱.۵ لیتری توربوشارژ
– قدرت: ۱۱۰ اسب‌بخار
– گشتاور: ۱۷۸ نیوتن‌متر
– گیربکس: CVT
– مصرف سوخت: ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک:
– سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
– نمایشگر ۱۰ اینچی با GPS
– سانروف، آنتن کوسه‌ای و کروز کنترل
– ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
– تهویه مطبوع اتوماتیک

در مقایسه طراحی خارجی، پارس نوآ طراحی ساده و محافظه‌کارانه‌ای دارد، در حالی که شاهین با طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری ظاهر شده است.

از نظر طراحی داخلی، کابین پارس نوآ ساده و کاربردی است، در حالی که شاهین اتوماتیک با نمایشگر ۱۰ اینچی و قطعات داخلی هیدروگرافی شده، کابینی مدرن‌تر و لوکس‌تر ارائه می‌دهد.

هر دو خودرو از سیستم تعلیق مشابهی استفاده می‌کنند، اما شاهین به دلیل وزن بیشتر، ممکن است کمی خشک‌تر به نظر برسد.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، شاهین اتوماتیک با تجهیزاتی مانند سیستم کنترل کشش و کمک حرکت در سربالایی، امکانات بیشتری نسبت به پارس نوآ ارائه می‌دهد.

ابعاد پارس نوآ فضای صندوق بزرگ‌تری دارد، اما شاهین به دلیل فاصله محوری بیشتر، فضای داخلی راحت‌تری برای سرنشینان فراهم می‌کند.

پارس نوآ گزینه اقتصادی‌تری به نظر می‌رسد، اما شاهین امکانات و طراحی مدرن‌تری را ارائه می‌دهد.

در نهایت، انتخاب بین پارس نوآ و شاهین اتوماتیک بستگی به اولویت‌های شما دارد. اگر به دنبال یک خودروی اقتصادی با هزینه‌های نگهداری کمتر هستید، پارس نوآ گزینه بهتری است. اگر امکانات رفاهی، طراحی مدرن و رانندگی راحت‌تر برای شما اولویت دارند، شاهین اتوماتیک انتخاب مناسب‌تری است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.