پوست اندازی مرسدس بنز ؛ طراحی مدل های بعدی شبیه لوازم خانگی چرخ دار نخواهد بود!
گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی گروه مرسدس بنز، در حاشیه نمایشگاه شانگهای، در مصاحبهای با نشریه «اتوکار» اظهار داشت که این شرکت قصد ندارد خودروهایی شبیه لوازم خانگی چرخدار تولید کند. مرسدس بنز در حال پوستاندازی و حرکت به سمت زبان طراحی جدیدی است. مدلهای برقی این شرکت که تحت سری EQ عرضه میشوند، طراحی

گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی گروه مرسدس بنز، در حاشیه نمایشگاه شانگهای، در مصاحبهای با نشریه «اتوکار» اظهار داشت که این شرکت قصد ندارد خودروهایی شبیه لوازم خانگی چرخدار تولید کند.
مرسدس بنز در حال پوستاندازی و حرکت به سمت زبان طراحی جدیدی است. مدلهای برقی این شرکت که تحت سری EQ عرضه میشوند، طراحی متفاوتی نسبت به مدلهای درونسوز دارند. اما با توجه به استقبال نه چندان خوب از این سری، مرسدس تصمیم گرفته است ظاهر محصولات برقی را با مدلهای درونسوز یکپارچه کند.
واگنر تاکید کرد که در بازار امروزی، بسیاری از خودروهای الکتریکی به دلیل طراحیهای مشابه و بدون شخصیت، در حال تبدیل شدن به یک “دریای یکنواخت” هستند؛ به ویژه در چین. او بدترین قسمت ترندهای طراحی جدید را نداشتن هویت عنوان کرد.
مرسدس قصد دارد این مسیر را تغییر دهد، مخصوصاً در بخش خودروهای لوکس که طراحی باید حسی فراتر از یک وسیله نقلیه القا کند. واگنر در این رابطه گفت: «وقتی پای لوکس بودن وسط است، شما با خودرو وارد یک رابطه عاطفی میشوید. این فقط رفتن از نقطه A به B نیست، بلکه عشق است!»
مرسدس بنز در استراتژی جدید خود میخواهد احساس احترام و اعتبار را با محصولات بعدی خود منتقل کند؛ حسی که مخاطب به موفقیت شخصی خود نیز ارتباط میدهد. واگنر در این رابطه گفت: «وقتی شما در زندگی موفق شدهاید، سزاوار احترام هستید و خودروی شما باید آن را بازتاب دهد.»
یکی از مهمترین نمونههای این زبان طراحی جدید، کانسپت اخیر مرسدس بنز ویژن V است که در نمایشگاه شانگهای معرفی شد. این خودرو نه تنها پیشنمایشی از نسل بعدی ون V کلاس محسوب میشود، بلکه به وضوح بیانگر آینده طراحی مرسدس است.
مرسدس در طراحی خودروهای الکتریکی مانند EQE و EQS به سراغ ظاهری متفاوت و طراحی آیرودینامیک رفت تا ضمن ایجاد هویتی مستقل، از مباحث علمی هم حداکثر بهرهبرداری را داشته باشد. اما با شکست این مدلها در بازار، مسیر باید عوض شود.
واگنر در این مورد گفت: «در نسل اول، تفاوت طراحی بین مدلهای الکتریکی و درونسوز قابل قبول بود، چون مردم میخواستند فرق را حس کنند. اما اکنون خریداران چنین انتظاری ندارند و ما هم قطعاً از این تفکیک فاصله میگیریم.»
مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۷ وعده معرفی ۱۷ خودروی الکتریکی جدید یا فیس لیفت شده و ۱۹ مدل با موتور درونسوز را داده است. این یعنی طراحان مرسدس فرصتهای فراوانی برای نمایش درک خود از مفاهیمی چون احترام، تمایز، و زیبایی خواهند داشت.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0