مقایسه ونوسیا وی آنلاین DDi با هاوال H6 هیبرید ؛ رقابت دو کراس اوور از سرزمین اژدها
کراس اوورهای ونوسیا وی آنلاین DDi و هاوال H6 هیبرید دو خودروی برقی بنزینی هستند که اخیراً در بازار ایران عرضه شده اند. قوای محرکه دوگانه برقی-بنزینی یا هیبرید امروزه به عنوان دوره گذار از خودروهای تمام بنزینی به سمت خودروهای تمام برقی به شمار می رود. خودروهای هیبرید به دلیل مصرف کم و شتاب

کراس اوورهای ونوسیا وی آنلاین DDi و هاوال H6 هیبرید دو خودروی برقی بنزینی هستند که اخیراً در بازار ایران عرضه شده اند.
قوای محرکه دوگانه برقی-بنزینی یا هیبرید امروزه به عنوان دوره گذار از خودروهای تمام بنزینی به سمت خودروهای تمام برقی به شمار می رود. خودروهای هیبرید به دلیل مصرف کم و شتاب گیری بهتر نسبت به خودروهای بنزینی مورد استقبال قرار گرفته اند و در حال حاضر کراس اوورهایی مانند ونوسیا وی آنلاین و هاوال H6 هیبرید در بازار ایران به صورت وارداتی در حال تردد هستند.
در این مقاله به مقایسه ونوسیا وی آنلاین DDi با هاوال H6 هیبرید می پردازیم تا ببینیم کدام یک از این دو شاسی بلند چینی با قوای محرکه دوگانه، چه نقاط ضعف و قوتی نسبت به یکدیگر دارند و خرید کدام یک می تواند به نفع مشتری ایرانی باشد.
هاوال H6 هیبرید یک کراس اوور جمع و جور است که تاکنون در قالب سه نسل به بازارهای جهانی عرضه شده است. نسل سوم این خودرو از سال 2021 توسط کمپانی گریت وال به بازار آمده است. نسخه هیبریدی این خودرو که اکنون توسط گروه بهمن و شرکت زیرمجموعه آن، بی ام کارز، به ایران رسیده، محصول سال 2021 بوده و از سال 1403 به جاده های کشورمان راه پیدا کرده است.
در طرف دیگر، یک برند نسبتاً جدید و آشنا حضور دارد که در اصل از زیرمجموعه های گروه خودروسازی دانگ فنگ چین است. نشان تجاری ونوسیا در سال 2010 توسط گروه دانگ فنگ بنیانگذاری شد و از سال 2017 نیز به عنوان زیرمجموعه گروه دانگ فنگ-نیسان کار خود را ادامه داده است. وی آنلاین در سال 2020 در قالب یک کراس اوور کامپکت از سوی این شرکت به بازار راه پیدا کرد و نسخه پلاگین هیبرید آن نیز از سال 2021 تاکنون روی خط تولید قرار داشته است. گروه ماموت به واسطه شرکت تیگارد موتور، عرضه این خودرو را در بازار ایران بر عهده گرفته است.
هر دو خودرو حاضر در این رقابت، طراحی ظاهری جذاب و متناسب با سلیقه های روز و مدرن را ارائه می دهند. با این حال، ونوسیا وی آنلاین برای بازار ایران ظاهر جدیدتری دارد و کمتر دیده شده است که کراس اوورهای خانوادگی چنین طراحی تندوتیز و متفاوتی ارائه دهند.
درون کابین این دو خودرو با متریال لوکس و نسبتاً مرغوب روبرو می شوید که از لحاظ کیفی یک سر و گردن از بسیاری دیگر از محصولات چینی بازار بالاتر به نظر می رسد.
در مورد میزان فضای داخل، به ویژه صندلی های ردیف دوم، می توان گفت که دو تا سه نفر سرنشین بزرگسال با قد نسبتاً بلند در ردیف دوم این خودروها تقریباً راحت حضور پیدا خواهند کرد.
از نظر مشخصات فنی، هاوال H6 هیبرید به طور همزمان از موتور بنزینی و برقی برای به حرکت درآوردن محور چرخ های جلوی خود استفاده می کند.
کیفیت سواری هر دو خودرو نسبتاً نرم و لذت بخش به نظر می رسد که دلیل عمده آن می تواند به سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در محور عقب آن ها بازگردد.
با توجه به نکاتی که در این مقاله پیرامون مقایسه ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبرید با هاوال H6 هیبرید مطرح شد، می توان گفت که هر دو خودرو در کلاس محصولات هیبریدی جدید حرف های زیادی برای گفتن دارند و می توانند انتخاب های مناسبی محسوب شوند.
در این بین، به نظر می رسد عرضه گسترده تر هاوال باعث شود تا خدمات پس از فروش، تأمین قطعات و خرید و فروش آن در بازار آزاد بهتر صورت گیرد و به طور کلی دردسرهای نگهداری آن نسبت به حریف احتمالاً تا حدودی کمتر باشد.
همچنین، محصول هاوال دارای امکانات متنوع تر و طراحی داخلی زیباتر بوده و از لحاظ میزان فضای پای سرنشینان در کابین اندکی بهتر از ونوسیا عمل می کند.
اما در طرف دیگر، ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبرید قابلیت شارژ باتری توسط منبع بیرونی را ارائه می دهد و باتری لیتیومی بزرگتری دارد که همین مورد موجب می شود تا پیمایش تمام برقی آن بسیار بیشتر از حریف باشد.
همچنین شتاب گیری سریع تر، مصرف سوخت پایین تر و صندوق عقب به مراتب بزرگتر نیز از نقاط قوت ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبرید در برابر هاوال H6 هیبرید به شمار می روند.
در صورتی که خدمات پس از فروش و تأمین قطعات ونوسیا به صورت گسترده تر انجام شود، این خودرو هم می تواند یکی از جذاب ترین انتخاب ها در سگمنت کراس اوورهای هیبریدی جمع و جور بازار ایران باشد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0