دیدگاه‌ها برای هدف احتمالی بابک زنجانی ؛ خودرو های لادا در خط تولید سایپا؟ بسته هستند

هدف احتمالی بابک زنجانی ؛ خودرو های لادا در خط تولید سایپا؟

شرکت دات وان که وابسته به بابک زنجانی است، یکی از خریداران احتمالی سایپا محسوب می‌شود و مذاکراتی را با شرکت روسی لادا انجام داده است. این مذاکرات احتمال حضور برند لادا را در ایران تقویت می‌کند. پس از خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی و واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی، نوبت به خصوصی‌سازی سایپا رسیده است.

کد خبر : 83332
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 می 2025 - 20:26
هدف احتمالی بابک زنجانی ؛ خودرو های لادا در خط تولید سایپا؟

شرکت دات وان که وابسته به بابک زنجانی است، یکی از خریداران احتمالی سایپا محسوب می‌شود و مذاکراتی را با شرکت روسی لادا انجام داده است. این مذاکرات احتمال حضور برند لادا را در ایران تقویت می‌کند.

پس از خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی و واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی، نوبت به خصوصی‌سازی سایپا رسیده است. پس از انتشار آگهی فراخوان بلوک ۴۲ درصدی سایپا، دو شرکت کرمان موتور و گروه انتخاب به عنوان متقاضیان خرید سهام این شرکت اعلام شدند. اخیراً شرکت جدیدی به لیست خریداران احتمالی سایپا اضافه شده است؛ شرکت دات وان که وابسته به بابک زنجانی است.

بابک زنجانی که به عنوان یک متهم اقتصادی شناخته می‌شود، اخیراً با حضور در شرکت ماموت، شایعاتی را درباره احتمال همکاری با این شرکت برای خرید سایپا ایجاد کرده است.

در همین راستا، مدیران ارشد شرکت لادای روسیه با همتایان خود در شرکت دات وان جلسه‌ای برگزار کرده‌اند. در این جلسه، مدیران لادا ظرفیت‌های خود را مطرح کرده و تمایل خود را برای ورود به بازار ایران اعلام کرده‌اند. مدیران دات وان نیز آمادگی خود را برای ایفای نقش در ورود لادا به بازار ایران و بهره‌برداری از پتانسیل‌های زیرساختی برای تحقق این هدف اعلام کرده‌اند.

لادا، به عنوان زیرمجموعه AvtoVAZ، پس از خروج رنو و تحریم‌های غربی ناشی از حمله روسیه به اوکراین، به طور کامل تحت مالکیت روسیه قرار گرفته است. این شرکت در حال تطبیق با شرایط جدید است و در سال‌های اخیر تولید مدل‌هایی مانند Granta و Niva را با سطح فناوری پایین‌تر از قبل از سر گرفته است.

اگر لادا به بازار ایران بیاید، احتمالاً مدل‌های قدیمی آن عرضه خواهد شد و نباید انتظار چندانی از این خودروساز روسی داشت. خودروهای لادا در ابتدا با قیمت پایین و اقتصادی می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند، اما چنین توجهی پایدار نخواهد بود.

با ورود لادا به بازار ایران و سهام‌داری دات وان در سایپا، شاید خودروسازی ایران از جایگاهی که در آن قرار دارد، پایین‌تر نیز برود. اما سوال اصلی این است که فردی مثل بابک زنجانی که توانایی تحلیل‌های اقتصادی بالایی دارد، چه برنامه‌ای در ذهن خود می‌پروراند و آیا همکاری با لادا جدی خواهد بود؟

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.