توسعه یک موتور V8 جدید توسط AMG ؛ مرسدس کماکان به موتورهای حجیم علاقه دارد
در شرایطی که بسیاری از خودروسازان دنیا در حال برقیسازی محصولات خود هستند، مرسدس بنز و زیرمجموعه اسپرتساز آن، یعنی AMG، همچنان به پیشرانههای V8 وفادار ماندهاند. مرسدس به تازگی اعلام کرده که در حال توسعه یک موتور هشت سیلندر کاملاً جدید است که هم در مدلهای فعلی استفاده خواهد شد و هم ممکن است

در شرایطی که بسیاری از خودروسازان دنیا در حال برقیسازی محصولات خود هستند، مرسدس بنز و زیرمجموعه اسپرتساز آن، یعنی AMG، همچنان به پیشرانههای V8 وفادار ماندهاند. مرسدس به تازگی اعلام کرده که در حال توسعه یک موتور هشت سیلندر کاملاً جدید است که هم در مدلهای فعلی استفاده خواهد شد و هم ممکن است در خودروهایی با تعداد سیلندر کمتر، راه پیدا کند.
میشائیل شیبه، مدیر بخش AMG، در مصاحبه با نشریه Car and Driver تایید کرده که مهندسان در مرکز آفالترباخ مشغول کار روی نسل جدیدی از موتور V8 هستند. پیشتر، مرسدس این موتور را «نسل آینده با فناوری پیشرفته و الکتریکیشده» توصیف کرده بود، اما شیبه گفته است که لزوما از سیستم هیبریدی در این پروژه استفاده نخواهد شد. بسیاری از طرفداران خودروهای اسپرت و مخصوص پیست، تجربه خالص پیشرانه بنزینی را به نسخههای هیبریدی شارژی که معمولا وزن بالاتری دارند، ترجیح میدهند.
در دنیایی که خودروسازان به سمت موتورهای کوچکتر و برقی شدن کامل حرکت میکنند، چرا AMG هنوز به موتور V8 علاقه دارد؟ پاسخ ساده است: چنین موتورهایی طرفداران زیادی دارد و تقاضا برای آنها قابل توجه است. مدیران AMG معتقدند که هنوز مشتریان زیادی به دنبال خودروهای لوکس و قدرتمند با موتور هشت سیلندر هستند و آنها با بررسیهای اقتصادی نتیجه گرفتهاند که سرمایهگذاری روی چنین موتوری در بلندمدت، بازده مناسبی خواهد داشت.
شیبه همچنین تاکید کرده که پیشرانه V8 هنوز «چند سال» آینده در پیش دارد، هرچند که اتحادیه اروپا طبق سیاستهای فعلی، تا سال 2035 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را ممنوع خواهد کرد. اما در خارج از اتحادیه اروپا، بازارهای بزرگی مانند آمریکا هنوز قوانین سختگیرانهای ندارند و فرصت مناسبی برای ادامه عرضه خودروهای قدرتمند باقی مانده است.
با وجود اخبار امیدوارکننده درباره موتور جدید، طرفداران سدان فوقالعاده هیجانانگیز C63 نباید منتظر اخباری خوش باشند. پیشتر و در اوایل سال جاری، AMG رسما شایعه بازگشت موتور V8 به زیر کاپوت C63 را رد کرده است. در حال حاضر، امیدها به مدل CLE63 دوخته شده که شاید بتواند روح اسپرت V8 را در قالب یک کوپه مدرن حفظ کند.
مرسدس بنز حتی V12 را زنده نگه داشته است! در شرایطی که اکثر خودروسازان موتورهای 12 سیلندر را کنار گذاشتهاند، مرسدس بنز نهتنها موتور V8، بلکه پیشرانه قدرتمند 6 لیتری V12 توئین توربو را نیز در خط تولید خود حفظ کرده است. این موتور فعلا برای مدلهای خاص S کلاس و همچنین برخی خودروهای سوپر اسپرت دیگر مانند پاگانی اتوپیا تولید میشود.
بد نیست اشاره کنیم که بامو از سه سال پیش، آئودی از سال 2017 و بنتلی نیز از سال قبل تولید موتورهای 12 سیلندر خود را متوقف کردهاند. تنها برندهایی مانند فراری، رولزرویس، استون مارتین، لامبورگینی، گوردون موری و البته بوگاتی هستند که همچنان در بازار با موتورهای 12 یا حتی 16 سیلندر حضور دارند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0