شکار دوباره سدان پژو در جاده های ایران ؛ محصول جدید بازار را بشناسید
سدان پژو دوباره در جادههای ایران دیده شد؛ محصول جدید بازار را بشناسید بر اساس تصاویر ارسالی، سدان پژو در جادههای ایران دوباره شکار شده و این خودرو مراحل تستهای فنی را پشت سر میگذارد. ظهر امروز خبرنگار آخرین خودرو موفق به ثبت تصاویری از سدان پژو در جاده هراز شده است. قبلتر ما در

سدان پژو دوباره در جادههای ایران دیده شد؛ محصول جدید بازار را بشناسید
بر اساس تصاویر ارسالی، سدان پژو در جادههای ایران دوباره شکار شده و این خودرو مراحل تستهای فنی را پشت سر میگذارد.
ظهر امروز خبرنگار آخرین خودرو موفق به ثبت تصاویری از سدان پژو در جاده هراز شده است. قبلتر ما در آخرین خودرو تصاویری از تستهای شهری این خودرو را منتشر کردیم و حالا تصاویر جدید نشان میدهد که مراحل تستهای جادهای این خودرو در حال انجام است.
این سدان که به طور خاص برای بازار آسیا و چین توسعه داده شده، خط طراحی جدید پژو را در بدنه دارد و نسل دوم ۴۰۸ سدان یا سالون (Saloon) به حساب میآید. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و نسل دوم در سال ۲۰۱۴ به عرضه رسید. نسل دوم در این سالها دو مرحله فیس لیفت را تجربه کرده است و نمونهای که در تصاویر میبینید، فیس لیفت دوم از سدان ۴۰۸ است که در سال ۲۰۲۲ در چین معرفی شد.
شنیدهها حاکی از آن است که فرداموتور برای مونتاژ این محصول با دانگ فنگ-فوکانگ به توافق رسیده و به زودی شاهد مونتاژ این محصول توسط این مجموعه خواهیم بود. البته این سدان قرار نیست با نشان پژو عرضه شود و برنامهریزیها برای ری برند محصول انجام شده و قرار است پژو ۴۰۸ سدان با نام FMC P4 به بازار کشور بیاید.
مشخصات فنی سدان پژو در ایران
زیر کاپوت این سدان یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلند توربوشارژ قرار گرفته که فناوری پاشش مستقیم سوخت یا TGDI را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۷۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۶ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخهای جلو منتقل میشود.
مصرف سوخت این خودرو در حالت استاندارد و بهینه در محدوده ۶ تا ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب کمتر از ۱۰ ثانیهای را میتوان با آن تجربه کرد.
سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع توییست بیم است و در مجموع مشخصات راضیکنندهای را در این سدان میبینیم.
آینده فرانسویها در ایران؟
دقیقا قبل از واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی بود که ایکاپ از پژو 408X پرده برداشت و اعلام کرد قرار است این خودرو را ابتدا به صورت وارداتی و بعد به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند. اما حالا برنامهها تغییر کرده و فعلا خبری از محصولات پژو در سبد وارداتیها یا مونتاژیهای ایران خودرو نخواهد بود.
البته سایپا هم به تازگی تست درایو سیتروئن C3-XR را برای رسانهها برگزار کرد اما باید دید با واگذاری سایپا برنامه مدیریت جدید برای فرانسویها چه خواهد بود.
در نتیجه رویکرد کلی در صنعت خودرو نشان میدهد که بزرگان تولید در ایران فرانسویها را کنار گذاشتهاند و احتمالا اگر محصول جدیدی از پژو به ایران بیاید، با مونتاژکاران خصوصی خواهد بود.
برچسب ها :ایران خودرو ، سایپا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0