همکاری استراتژیک مزدا و شرکت چینی CATL برای توسعه نسل جدید خودروهای برقی
کمپانی مزدا موتور ژاپن با هدف تسریع روند برقیسازی محصولات خود، با شرکت CATL، بزرگترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، همکاری استراتژیک خود را آغاز کرده است. این همکاری به صورت غیرمستقیم و از طریق جوینت ونچر چانگان مزدا انجام خواهد شد. در این همکاری، توسعه نسل بعدی خودروهای برقی مزدا بر پایه پلتفرم

کمپانی مزدا موتور ژاپن با هدف تسریع روند برقیسازی محصولات خود، با شرکت CATL، بزرگترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، همکاری استراتژیک خود را آغاز کرده است. این همکاری به صورت غیرمستقیم و از طریق جوینت ونچر چانگان مزدا انجام خواهد شد.
در این همکاری، توسعه نسل بعدی خودروهای برقی مزدا بر پایه پلتفرم CIIC، که توسط CATL معرفی شده است، در دستور کار قرار دارد. پلتفرم CIIC یک پلتفرم انقلابی است که طراحی و تولید خودروهای برقی را به کلی متحول خواهد کرد.
پلتفرم CIIC دارای ساختاری نوین است که بخش فوقانی و تحتانی بدنه خودرو را از یکدیگر مجزا میکند. این ساختار امکان استفاده از سیستمهای زیرمجموعه ماژولار و رابطهای استاندارد را فراهم میکند و منجر به انعطافپذیری بالاتر در طراحی سختافزار و نرمافزار، کاهش زمان توسعه مدلهای جدید و افزایش انطباق با نیازهای در حال تغییر بازار خودروهای انرژی نو میشود.
مزدا با بهرهگیری از پلتفرم CIIC و ترکیب آن با زیرساختهای تولید خودروی چانگان مزدا، قصد دارد روند توسعه مدلهای الکتریکی را تسریع کرده و همزمان استانداردهای عملکرد، ایمنی و میزان اعتمادپذیری را ارتقا دهد.
دو شرکت مزدا و CATL قصد دارند دامنه همکاری خود را به توسعه فناوریهای نوین در زمینه خودروهای انرژی نو گسترش دهند. هدف نهایی این دو کمپانی، تولید خودروهایی با استانداردهای بالا در زمینه ایمنی، عملکرد و قابلیت اطمینان برای بازارهای داخلی و بینالمللی است.
همچنین، مزدا در ماههای اخیر با جدیت بیشتری به بازار چین، که بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان است، ورود کرده است. این حضور با بازدید اخیر رئیس شرکت، ماساهیرو مورو، از نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ و معرفی شاسی بلند تمام برقی EZ-60 و سدان 6e در شهر نانجینگ همراه بوده است.
مزدا تعهد داده ۱۰ میلیارد یوان (معادل ۱.۳۷ میلیارد دلار) در چین سرمایهگذاری کند. این شرکت تا سال ۲۰۲۷ ظرفیت تولید خود را باید دو برابر کرده و به ۳۰۰ هزار دستگاه در سال برساند. از این تعداد، ۹۰ درصد محصولات برقی یا هیبریدی خواهند بود. پایگاه نانجینگ این شرکت، وظایف تحقیق و توسعه، تولید و صادرات را بر عهده دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۷ دو مدل تمام برقی دیگر نیز به بازار عرضه کند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0