دیدگاه‌ها برای شیائومی ؛ ۱۰ هزار حساب جعلی در اینترنت مشغول تخریب این شرکت هستند بسته هستند

شیائومی ؛ ۱۰ هزار حساب جعلی در اینترنت مشغول تخریب این شرکت هستند

شیائومی در آستانه رونمایی از اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود به نام YU7 و تراشه اختصاصی Xring 01، با چالش‌های جدیدی مواجه شده است. این شرکت چینی از عملیات گسترده تخریبی آنلاین علیه خود خبر داده است. اخیراً شیائومی به دلیل کاپوت ایرودینامیک ۵۸۰۰ دلاری SU7 اولترا که فاقد کارایی بود، مجبور به عذرخواهی شد. همچنین،

کد خبر : 85565
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 می 2025 - 15:20
شیائومی ؛ ۱۰ هزار حساب جعلی در اینترنت مشغول تخریب این شرکت هستند

شیائومی در آستانه رونمایی از اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود به نام YU7 و تراشه اختصاصی Xring 01، با چالش‌های جدیدی مواجه شده است. این شرکت چینی از عملیات گسترده تخریبی آنلاین علیه خود خبر داده است.

اخیراً شیائومی به دلیل کاپوت ایرودینامیک ۵۸۰۰ دلاری SU7 اولترا که فاقد کارایی بود، مجبور به عذرخواهی شد. همچنین، آپدیت نرم‌افزاری جدید باعث کاهش ناگهانی قدرت این سوپر سدان برقی از ۱۵۲۶ اسب بخار به ۸۸۸ اسب بخار شد و موجی از نارضایتی را در میان خریداران ایجاد کرد.

تیم حقوقی شیائومی اعلام کرده است که یک شبکه سازمان‌یافته را شناسایی کرده که با استفاده از ۱۰ هزار حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی، به تخریب این شرکت می‌پردازد. این عملیات با همکاری نیروهای قضایی چین در حال بررسی است و مظنونان تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

این شبکه از دسامبر ۲۰۲۴ فعالیت خود را آغاز کرده و با استفاده از نرم‌افزارهای تولید محتوای خودکار، اخبار جعلی درباره شیائومی تولید کرده است. اعضای این شبکه با تاکتیک‌هایی چون تحریک کاربران علیه برند و ایجاد درگیری میان طرفداران برندهای رقیب، به شکل هدفمند تلاش کرده‌اند تا تصویر برند را تخریب کنند.

شیائومی این اقدام را نوعی جرم مدرن اینترنتی دانسته و آن را «ارتش آب‌پاش مجازی» توصیف کرده است. این شرکت افزوده است که زنجیره توزیع این محتوا بسیار پیچیده و دامنه عملیات آن عظیم است و تأثیر منفی آن نه‌تنها بر تصویر برند، بلکه بر کل محیط آنلاین کاملاً محسوس است.

تحلیلگران احتمال می‌دهند که رقبای فعال در عرصه خودروهای هوشمند، که این روزها به‌شدت با صنعت چیپست و فناوری گره خورده‌اند، در پشت پرده این جنگ سایبری قرار دارند. با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری و سهم بازار در خطر، طبیعی است که ظهور یک بازیگر تازه‌نفس مانند شیائومی، برخی از بازیگران قدیمی را نگران کند.

سدان الکتریکی SU7 اخیراً موفق شده در بازار چین از لحاظ فروش بر تسلا مدل ۳ غلبه کند. این موضوع نشان می‌دهد که محصولات شیائومی، با وجود همه فشارها و تخریب‌ها، در حال شکل دادن به یک تهدید جدی برای برندهای بزرگ حوزه خودروهای برقی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.