دیدگاه‌ها برای مقایسه آریزو ۸ با جی‌ ای‌ سی امپو ؛ رقابت سدان های لوکس و اسپرت چینی بسته هستند

مقایسه آریزو ۸ با جی‌ ای‌ سی امپو ؛ رقابت سدان های لوکس و اسپرت چینی

آریزو ۸ و جی‌ ای‌ سی امپو دو سدان تازه وارد بازار ایران هستند که توسط شرکت های مدیران خودرو و راسا موتور در بازار ایران عرضه می شوند. سدان‌های خانوادگی جایگاه خاصی در سبد مشتریان بازار ایران دارند و نمونه‌های متعددی از این کلاس را می‌توان در کشورمان یافت. از جمله محصولات چینی جذاب

کد خبر : 86250
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 می 2025 - 3:13
مقایسه آریزو ۸ با جی‌ ای‌ سی امپو ؛ رقابت سدان های لوکس و اسپرت چینی

آریزو ۸ و جی‌ ای‌ سی امپو دو سدان تازه وارد بازار ایران هستند که توسط شرکت های مدیران خودرو و راسا موتور در بازار ایران عرضه می شوند. سدان‌های خانوادگی جایگاه خاصی در سبد مشتریان بازار ایران دارند و نمونه‌های متعددی از این کلاس را می‌توان در کشورمان یافت. از جمله محصولات چینی جذاب در شرایط فعلی بازار ایران، فونیکس آریزو ۸ و جی‌ای‌سی امپو هستند که به دلیل طراحی ظاهری جذاب، قوای فنی هیجان‌انگیز و امکانات متعدد، توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

آریزو ۸ به‌عنوان یک محصول خانوادگی با طراحی مجلل و اصطلاحاً مدیریتی روانه میدان شده تا گزینه مناسبی برای مشتریان مسن‌تر و افرادی باشد که به‌دنبال یک خودروی با پرستیژ و باوقار هستند تا بتوانند از آن برای مصارف مسافرتی و خانوادگی بیشترین بهره را ببرند. فرم کشیده بدنه آریزو ۸ با حجم‌پردازی‌های منطقی همراه شده تا یک ماشین در شأن خانواده‌های نسبتاً ثروتمند به وجود آورده شود و افراد مسن از نشستن درون آن حس غرور و رضایت پیدا کنند. در عین حال، نمای جلو کمی اسپرت به نظر می‌رسد که ناشی از طرح جلوپنجره و سبک طراحی چراغ‌هاست.

اما کمپانی جی‌ای‌سی نیز در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت تا یک سدان اسپرت و در عین حال نیمه‌لوکس خانوادگی را به لیست تولیدات خود اضافه کند که در نتیجه، امپو وارد بازار شد. این خودرو به دلیل طراحی اسپرت، شتاب سریع و امکانات مناسب مورد توجه قرار گرفته و حالا شرکت رسا موتور آن را به‌صورت وارداتی به مشتریان ایرانی تحویل می‌دهد.

از لحاظ طراحی بدنه، آریزو ۸ و جی‌ ای‌ سی امپو، تقریباً دو دنیای متفاوت را نمایندگی می‌کند. آریزو ۸ به‌عنوان یک محصول خانوادگی با طراحی مجلل و اصطلاحاً مدیریتی روانه میدان شده است. اما در سمت دیگر، طراحان گک امپو خط مشی دیگری را دنبال کرده‌اند و بیشتر به‌دنبال جلب نظر مثبت مشتریان جوان بوده‌اند. امپو بیشتر از آن‌که یک خودروی خانوادگی به نظر برسد، محصولی با بدنه اسپرت است که المان‌های جوان‌پسند در نماهای مختلف آن، از ناحیه روبه‌رو گرفته تا اسپویلر عقب، کاملاً نمایان‌اند.

در داخل کابین آریزو ۸ و جی‌ ای‌ سی امپو، فضای کاملاً لوکس، متعادل، مدرن و مورد پسند مشتریان ایرانی را مشاهده می‌کنیم که قطعاً می‌تواند موجب رضایت کاربران این خودروها شود. با این حال، سبک طراحی فضای داخلی آریزو ۸ کمی آشناتر به نظر می‌رسد و به‌کارگیری مواردی نظیر نمایشگرهای یکپارچه در بالای داشبورد، دریچه‌های تهویه سراسری، اهرم تعویض دنده اصطلاحاً خلبانی و سایر جزئیات، در بسیاری از محصولات فونیکس تا حدودی مشاهده شده است.

از لحاظ مشخصات فنی، آریزو ۸ برتری فنی مطلق خود را نشان می‌دهد؛ چرا که موتور ۲ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم این خودرو، قدرتی نزدیک به ۲۵۴ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌کند. اما گک امپو به کمک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه روغنی، توانی نزدیک به ۱۷۷ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را به محور جلو می‌رساند و به مدد ۷۰ کیلوگرم وزن کمتر، شتاب صفر تا صد نزدیک به ۷ ثانیه را در شرایط آزمایشگاهی به ثبت می‌رساند.

هر دو خودرو سطح گسترده‌ای از امکانات رفاهی فعال و غیرفعال را در اختیار شما می‌گذارند که آسایش و امنیت کاربران را به حد مطلوبی افزایش می‌دهند. مواردی مثل رادار خط‌خوان، سیستم حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، پدل‌شیفتر پشت فرمان، سردکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تهویه اتوماتیک و… در هر دو خودرو موجود است.

با توجه به نکاتی که در مورد مقایسه آریزو ۸ و جی‌ ای‌ سی امپو بیان شد، می‌توان گفت که هر دو خودرو جزو برترین سدان‌های چینی در بازار فعلی ایران به شمار می‌روند که هم از لحاظ توان فنی و چالاکی در سطح مناسبی قرار دارند و هم از نظر نوع امکانات، میزان فضای کابین و کیفیت سواری می‌توانند رضایت خاطر بالایی در کاربران به وجود آورند.

اگر به سبک طراحی کمی لوکس و مجلل‌تر، فضای کابین بزرگ و جادارتر، امکانات کمی متنوع‌تر و خدمات پس از فروش گسترده‌تر نیاز دارید، آریزو ۸ می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. اما در سمت دیگر، جی‌ای‌سی امپو طراحی ظاهری اسپرت، خشن و جوان‌پسندتری ارائه می‌دهد. نمای داخلی آن به نحو خاص و آینده‌نگرانه‌تری طراحی شده است، شتاب بهتری دارد و احتمالاً سطح کیفی موتور و گیربکس آن نسبت به آریزو ۸ کمی برتری داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.