شیائومی با فروش هر خودرو بیش از ۹۰۰ دلار ضرر می کند!
شرکت شیائومی اخیراً گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ را منتشر کرده است که نشاندهنده پیشرفت قابل توجه این شرکت چینی در حوزه خودروهای الکتریکی است. براساس این گزارش، شیائومی در این مدت ۷۵ هزار و ۸۶۹ دستگاه از سدان SU7 را به مشتریان تحویل داده است. با این حال، تولید خودرو برای شیائومی

شرکت شیائومی اخیراً گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ را منتشر کرده است که نشاندهنده پیشرفت قابل توجه این شرکت چینی در حوزه خودروهای الکتریکی است. براساس این گزارش، شیائومی در این مدت ۷۵ هزار و ۸۶۹ دستگاه از سدان SU7 را به مشتریان تحویل داده است. با این حال، تولید خودرو برای شیائومی هنوز سودآور نیست و این شرکت با فروش هر دستگاه خودرو متحمل ضرر میشود.
در گزارش مالی شیائومی آمده است که بخش خودروهای الکتریکی هوشمند و نوآوریهای مرتبط با هوش مصنوعی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۸.۶ میلیارد یوان درآمد ایجاد کرده است. از این میزان، فروش خودروهای الکتریکی ۱۸.۱ میلیارد یوان را به خود اختصاص داده و ۵۰۰ میلیون یوان نیز از سایر فعالیتهای مرتبط بهدست آمده است.
این بخش از فعالیت شیائومی با حاشیه سود ناخالص ۲۳.۲ درصدی همراه بوده، اما همچنان زیان عملیاتی معادل ۵۰۰ میلیون یوان را ثبت کرده است. این بدان معناست که در سه ماهه نخست ۲۰۲۵ فروش هر دستگاه خودرو برای شیائومی به طور میانگین حدود ۶۵۰۰ یوان ضرر داشته است.
یکی از مدیران ارشد شیائومی، لو ویبینگ، در خصوص این زیانها اظهار داشته که کسب و کار خودرویی این شرکت همچنان در مرحله ابتدایی قرار دارد و هنوز به مقیاس تولید اقتصادی نرسیده است. وی افزوده که سرمایهگذاریهای سنگین اولیه در ساخت کارخانهها و توسعه فناوریهای اختصاصی، از جمله دلایل اصلی این زیان بوده و مشابه با الگوی رشد دیگر شرکتهای خودروسازی در این صنعت نوظهور است.
با توجه به روند صعودی تحویل خودروها، به ویژه استقبال بالای مشتریان از سدان پرچمدار SU7 اولترا، انتظار میرود شیائومی بتواند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ به نقطه سر به سر برسد یا حتی وارد سوددهی شود.
در این گزارش همچنین به استقبال چشمگیر از کراس اوور جدید YU7 اشاره شده است. عرضه رسمی YU7 برای ماه جولای ۲۰۲۵ برنامهریزی شده و طبق گمانهزنیها، قیمت پایه آن حدود ۲۴۶ هزار یوان خواهد بود. این قیمتگذاری YU7 را به رقیبی جدی برای نسخه استاندارد تسلا مدل Y تبدیل میکند.
در شرایطی که بازار خودروهای الکتریکی چین به شدت رقابتی است، شیائومی با مدل SU7 و اکنون YU7 توانسته جایگاه قابل قبولی برای خود رقم بزند. با توجه به استراتژی قیمتگذاری تهاجمی، طراحی جذاب و توسعه فناوریهای اختصاصی، شیائومی میتواند تهدید جدی برای تسلا در بازار داخلی چین باشد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0