دیدگاه‌ها برای مقایسه فولکس ‌واگن ساگیتار با جی ‌ای ‌سی امپو بسته هستند

مقایسه فولکس ‌واگن ساگیتار با جی ‌ای ‌سی امپو

فولکس‌واگن ساگیتار و جی‌ای‌سی امپو دو سدان وارداتی بازار ایران هستند که توسط شرکت راسا موتور و آسیا گستر کارن عرضه می‌شوند. خودروهای سدان وارداتی طرفداران زیادی در بازار ایران دارند. با وجود اینکه کراس‌اوورها نیز تنوع خود را روزبه‌روز در کشورمان و سایر بازارها گسترش می‌دهند، اما همچنان سدان‌های خانوادگی کاربردهای مناسب خود را

کد خبر : 87522
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 می 2025 - 9:31
مقایسه فولکس ‌واگن ساگیتار با جی ‌ای ‌سی امپو

فولکس‌واگن ساگیتار و جی‌ای‌سی امپو دو سدان وارداتی بازار ایران هستند که توسط شرکت راسا موتور و آسیا گستر کارن عرضه می‌شوند. خودروهای سدان وارداتی طرفداران زیادی در بازار ایران دارند. با وجود اینکه کراس‌اوورها نیز تنوع خود را روزبه‌روز در کشورمان و سایر بازارها گسترش می‌دهند، اما همچنان سدان‌های خانوادگی کاربردهای مناسب خود را برای مشتریان ارائه می‌کنند.

فولکس‌واگن ساگیتار یک سدان سایز متوسط محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۶ توسط کمپانی فاو و با شراکت فولکس‌واگن آلمان در کشور چین به تولید می‌رسد. این خودرو در اصل نسخه‌ای با فاصله محوری بیشتر از فولکس‌واگن جتا محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۶ با این نام در گروه فاو چین تولید می‌شود.

جی‌ای‌سی امپو یکی از سدان‌های جذاب گروه خودروسازی گوانگژو چین است که حالا به‌صورت وارداتی توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در بازار ایران عرضه شده است. این سدان خانوادگی با طراحی اسپرت و قوای فنی نسبتاً مهیج، از سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده و جالب است بدانید که در آمریکای لاتین با نشان داج عرضه می‌شود.

از نظر طراحی ظاهری، فولکس‌واگن ساگیتار بر پایه زبان طراحی چند سال پیش کمپانی آلمانی صورت گرفته و با وجود اینکه طی این سال‌ها زبان طراحی رقبا بسیار متفاوت و تا حد زیادی آینده‌نگر شده است، اما همچنان این سری محصولات فولکس‌واگن با همان طرح‌های نسبتاً قدیمی، ساده اما باوقار و تقریباً پخته به کار خود ادامه می‌دهند.

جی‌ای‌سی امپو دارای سبک طراحی ظاهری جدیدتری بوده و بر اساس عناصر خشن و ستیزه‌جو ترسیم شده است. بدین‌ترتیب، نمای بیرونی جی‌ای‌سی امپو، به‌ویژه در نمای روبرو یا استایل کلی بدنه، حالت اسپرت‌تری پیدا کرده است تا بتواند نیازهای مشتریان جوان یا زوج‌های نه‌چندان مُسن را به‌خوبی برآورده کند.

در مورد فضای داخلی ساگیتار می‌توان گفت که همان استایل گذشته با برخی نوآوری‌ها و اضافه‌شدن مواردی مثل کیلومترشمار دیجیتال، دریچه‌های تهویه کناری به سبک سراسری، اهرم دنده ساده و مکانیکی و المان‌های تقریباً هندسی‌شکل به فرم نسبتاً ساده و نه‌چندان مدرن درون کابین این خودرو دیده می‌شوند.

طراحی داخلی جی‌ای‌سی امپو حالت متفاوت و متمایزی دارد که پیش از این در سایر خودروها دیده نشده بود. می‌توان گفت اگر به دنبال طراحی خاص، تا حدودی فانتزی و البته در عین حال اسپرت و مدرن هستید، می‌توانید روی نمای داخلی جی‌ای‌سی امپو بیشتر حساب باز کنید.

از نظر مشخصات فنی، هر دو خودرو از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کنند. با این حال، توان موتور جی‌ای‌سی امپو حدود ۱۸۸ اسب بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز به ۲۷۰ نیوتن‌متر می‌رسد. گیربکس امپو از نوع هفت‌دنده دوکلاچه روغنی بوده که معمولاً استهلاک کمتری نسبت به مدل‌های خشک دارد.

مصرف سوخت این دو خودرو به هم نزدیک و تقریباً مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. بر این اساس ساگیتار حدود ۵.۷ لیتر و امپو نزدیک به ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی، تحت شرایط استاندارد بنزین مصرف می‌کنند.

در نهایت، مقایسه فولکس‌واگن ساگیتار با جی‌ای‌سی امپو نشان می‌دهد که در اینجا با دو سدان نسبتاً چالاک و جادار روبه‌رو هستیم که به‌راحتی می‌توانند نیازهای خانوادگی و البته هیجان سواری مناسب را به شما ارائه دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.