دیدگاه‌ها برای ۶ دلیل برای آنکه دانگ فنگ اچ۳۰ کراس را نخریم! بسته هستند

۶ دلیل برای آنکه دانگ فنگ اچ۳۰ کراس را نخریم!

طی سالیان گذشته، همواره خودروسازان به بهانه تحریم، از رشد صنعت خودرو و تولید محصولات باکیفیت بازمانده‌اند. اما با توافق هسته‌ای، شاهد بازگشت خودروسازان بزرگی مانند رنو و پژو به ایران هستیم و به‌زودی شاهد عرضه محصولات جدیدی از این خودروسازان خواهیم بود. بااین‌حال، محصولات عرضه‌شده ازنظر قیمت و کیفیت، توقعات بسیاری از مردم را

کد خبر : 87628
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 می 2025 - 19:44

طی سالیان گذشته، همواره خودروسازان به بهانه تحریم، از رشد صنعت خودرو و تولید محصولات باکیفیت بازمانده‌اند. اما با توافق هسته‌ای، شاهد بازگشت خودروسازان بزرگی مانند رنو و پژو به ایران هستیم و به‌زودی شاهد عرضه محصولات جدیدی از این خودروسازان خواهیم بود. بااین‌حال، محصولات عرضه‌شده ازنظر قیمت و کیفیت، توقعات بسیاری از مردم را برآورده نکرده است.

یکی از محصولاتی که پس از توافق هسته‌ای، تولید آن در ایران خبرساز شد، اچ 30 کراس بود. این خودرو به تازگی در برخی از نمایندگی‌های ایران‌خودرو حضور پیدا کرده و ما نیز در نمایشگاه مشهد و نمایندگی‌های ایران‌خودرو آن را بررسی کردیم.

در اچ 30 کراس، عقبگرد ایران‌خودرو در تولید این محصول کاملا مشهود است و تولید آن هیچ ارتباطی به برداشته شدن تحریم‌ها ندارد. در ادامه، ۶ دلیل برای نخریدن اچ 30 کراس را بررسی می‌کنیم.

**۱. طراحی ظاهری اچ 30 کراس**

طراحی ظاهری اچ 30 کراس فاقد هرگونه طرح مدرن و زیبا است. ایران‌خودرو در تبلیغات خود به طراحی اسپرت اچ 30 کراس اشاره کرده است، اما این ادعا صحیح نیست. نمای جلویی خودرو فاقد هرگونه شباهتی به محصولات اسپرت است و بخش‌هایی مانند جلوپنجره، طراحی ساده و قدیمی دارند. در نمای جانبی، سایز کوچک لاستیک‌ها صحنه‌ای زشت را پدید آورده‌اند.

نمای عقب خودرو کمی شبیه به محصولات ولوو طراحی شده، اما فرم چراغ‌های عقب اصلا به‌زیبایی خودروهای ولوو نیستند. استفاده از بخش‌های پلاستیکی زیاد در بدنه نیز تاثیر معکوس داشته و زیبایی خودرو را کم کرده است.

**۲. جنس کابین اچ 30 کراس**

جنس داخلی بدنه اچ 30 کراس از پلاستیک نسبتا بی‌کیفیتی است که حتی نسبت به پژو ۲۰۶ هم حرفی برای گفتن ندارد. اگرچه فضای داخلی اچ‌ 30 کراس از ۲۰۶ بزرگتر است، اما این کابین راحتی بیشتری نسبت به رقبا ندارد. کیفیت صندلی‌ها در حد متوسط و جنس فضای داخلی در حد ضعیف است.

**۳. پیشرانه اچ 30 کراس**

اچ 30 کراس از یک موتور TU5 با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار بهره می‌برد. این پیشرانه قدیمی است و چیز جدیدی در خود ندارد. این پیشرانه زمانی که در ۲۰۶ به‌کار گرفته شد، قدرت متوسط آن کمی راضی‌کننده بود، اما در اچ‌۳۰ کراس شرایط متفاوت است.

**۴. گیربکس**

گیربکس ۴ سرعته AISIN در بسیاری از خودروهای کمپانی‌های بزرگ استفاده شده، اما نه تا سال ۲۰۱۶ بلکه تا سال ۲۰۰۴. این گیربکس در خودروهای مدرن دنیا استفاده می‌شد و بعد AISIN گیربکس‌های مدرن‌تر را جایگزین کرد.

**۵. ایمنی**

ترمزهای ABS با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو یا EBD در اچ‌۳۰ کراس وجود دارد. سنسور دنده عقب و ۴ کیسه‌هوای ایمنی هم در این خودرو وجود دارد، اما شرایط ایمنی این خودرو در تست‌های تصادف مشخص نیست.

**۶. تاخیر زمان تحویل**

متاسفانه بدقولی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران تعداد کمی ندارد. ایران‌خودرو نیز با تاخیر در تحویل این خودروها به خریداران، برخی از مشتریان خود را کلافه کرده است. زمان تحویل این خودرو بارها تغییر کرده است و این بدقولی ارزش خرید این خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.