دیدگاه‌ها برای جنجال جدید در چین ؛ دیپال با تبلیغات ناخواسته در نمایشگر مرکزی، مشتریان را شوکه کرد! بسته هستند

جنجال جدید در چین ؛ دیپال با تبلیغات ناخواسته در نمایشگر مرکزی، مشتریان را شوکه کرد!

شرکت خودروسازی دیپال که زیرمجموعه چانگان است، با ارسال تبلیغات ناخواسته به حدود ۴۸۰ هزار مشتری خود در چین، موجی از انتقادات و واکنش‌های منفی را به دنبال داشته است. این تبلیغات از طریق سیستم سرگرمی خودروها و بدون رضایت قبلی خریداران ارسال شده است. ماجرا از تاریخ ۲۷ می آغاز شد، زمانی که مالکان

کد خبر : 87706
تاریخ انتشار : جمعه 30 می 2025 - 4:04
جنجال جدید در چین ؛ دیپال با تبلیغات ناخواسته در نمایشگر مرکزی، مشتریان را شوکه کرد!

شرکت خودروسازی دیپال که زیرمجموعه چانگان است، با ارسال تبلیغات ناخواسته به حدود ۴۸۰ هزار مشتری خود در چین، موجی از انتقادات و واکنش‌های منفی را به دنبال داشته است. این تبلیغات از طریق سیستم سرگرمی خودروها و بدون رضایت قبلی خریداران ارسال شده است.

ماجرا از تاریخ ۲۷ می آغاز شد، زمانی که مالکان خودروهای دیپال با روشن کردن خودرو، با یک آگهی تبلیغاتی ۵ ثانیه‌ای روی نمایشگر مرکزی مواجه شدند. این تبلیغ مربوط به تخفیف ۱۰ هزار یوانی برای خرید مدل S09 بود. یکی از مالکان در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امروز صبح وقتی ماشینم را روشن کردم کاملاً شوکه شدم. این کار واقعاً بی‌شرمانه است!»

پس از گسترش اعتراضات، شرکت دیپال در بیانیه‌ای رسمی از کاربران عذرخواهی کرد و گفت هدف اولیه اطلاع‌رسانی درباره تخفیف‌های اختصاصی به مشتریان فعلی بوده است. در بیانیه این شرکت آمده است: «ما صمیمانه بابت ایجاد مزاحمت برای تجربه رانندگی مشتریانمان عذرخواهی می‌کنیم. از این پس دیگر از سیستم اطلاعاتی خودرو برای ارسال تبلیغات استفاده نخواهیم کرد.»

مدیرعامل دیپال نیز شخصاً از کاربران عذرخواهی کرد و گفت: «آخر هفته با تعدادی از مشتریان صحبت کردم. نیمی از آن‌ها از تخفیف ۱۰ هزار یوانی بی‌اطلاع بودند. من به تیم دستور دادم اطلاع‌رسانی بیشتری انجام دهند. این اشتباه من بود و بابت آن پوزش می‌طلبم.»

دیپال وعده داده با تقویت کانال‌های ارتباطی خود، دیگر تجربه کاربران را قربانی تبلیغات نکند و کیفیت خدمات و قابلیت‌های فنی خود را بهبود بخشد. این شرکت تأکید کرده تجربه درون‌خودرویی کاربران باید بدون مزاحمت باشد و این رویداد باعث بازنگری جدی در سیاست‌های اطلاع‌رسانی کمپانی شده است.

این ماجرا بیشتر از آنکه فقط به یک تبلیغ مربوط باشد، علامت سوال‌هایی درباره حریم خصوصی و تجربه دیجیتال کاربران در خودرو ایجاد می‌کند. در حالی که قابلیت بروزرسانی از راه دور و سیستم‌های هوشمند رانندگی به پیشرفت صنعت خودرو کمک کرده‌اند، این نوع استفاده از آنها برای تبلیغات، اصلاً خوشایند نیست. شاید روزی نه چندان دور، خودروها هم به نسخه‌هایی با عنوان «ارزان با تبلیغ» و «گران بدون تبلیغ» تقسیم شوند!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.