بررسی مشخصات اسمارت #1 نگین تندیس الماس
شرکت نگین تندیس الماس که پیشتر اقدام به واردات خودروهای تویوتا کرده بود، حالا سراغ برندی رفته که تاکنون در بازار کشورمان حضور نداشته است. این برند اسمارت است. شرکتی که با هاچبکهای کوچک شهری شناخته میشد اما مدتی است با همکاری چینیها، اقدام به تولید خودروهای الکتریکی بزرگتری کرده است. نگین تندیس الماس قصد
شرکت نگین تندیس الماس که پیشتر اقدام به واردات خودروهای تویوتا کرده بود، حالا سراغ برندی رفته که تاکنون در بازار کشورمان حضور نداشته است. این برند اسمارت است. شرکتی که با هاچبکهای کوچک شهری شناخته میشد اما مدتی است با همکاری چینیها، اقدام به تولید خودروهای الکتریکی بزرگتری کرده است. نگین تندیس الماس قصد دارد مدلهای #1 و #5 اسمارت را وارد کند که در این مطلب قصد بررسی مدل اول را داریم.
## معرفی کلی اسمارت #1
اسمارت برندی متعلق به مرسدس بود که همانطور که گفتیم، با تولید هاچبکهای کوچک شهری شهرت یافت. در سال 2019 اما با فروش نیمی از سهام این شرکت به جیلی، دوران جدیدی برای اسمارت آغاز شد. با این اتفاق، اسمارت بر تنوع محصولات خود افزود و صرفاً روی تولید خودروهای الکتریکی تمرکز کرد. اولین محصول دوران جدید اسمارت، همین مدل #1 بود. یک کراساوور کوچک برقی که روی پلتفرم جیلی ساخته شده و فقط در چین تولید میشود. حتی نمونههایی که در اروپا عرضه میشوند هم تولید چین هستند.
این خودرو که ابتدا بهصورت کانسپت در نمایشگاه خودروی مونیخ 2021 رونمایی شد، با طراحی متفاوت و مدرن، از فلسفه سنتی اسمارت فاصله گرفته و بهجای خودروهای دونفره، یک کراساوور خانوادگی جادار را به بازار عرضه کرده است.
## طراحی بیرونی اسمارت #1
طراحی بیرونی اسمارت #1 ترکیبی از خطوط نرم و ظاهر ساده است که با DNA طراحی مرسدس بنز تلفیق شده و هویتی تازه به این برند بخشیده است. این کراساوور سابکامپکت با طول 4,270 میلیمتر، عرض 1,822 میلیمتر، ارتفاع 1,636 میلیمتر و فاصله محوری 2,750 میلیمتر، ابعادی مشابه پژو 2008 یا هیوندای کونا دارد، اما ظاهری متمایز ارائه میدهد.
جلوپنجره یکپارچه و بسته همراه با چراغهای LED مثلثی شکل که با نوار LED باریک به هم متصل شدهاند، چهرهای آیندهنگرانه به #1 میبخشد. سقف پانورامای شناور که روی ستونهای مشکیرنگ قرار گرفته، حس معلق بودن را القا میکند. دستگیرههای در مخفی که فقط هنگام سوارشدن از بدنه خارج میشوند، به همراه چراغهای عقب مثلثی که با نوار LED متصل شدهاند، طراحی یکپارچه و مدرنی را تکمیل میکنند.
## داخل و امکانات اسمارت #1
کابین اسمارت #1 یکی از نقاط قوت اصلی آن است که حس لوکس بودن را با طراحی ساده ترکیب کرده است. داشبورد ساده و یکپارچه با کنسول میانی ادغام شده و صفحهنمایش لمسی 12.8 اینچی اطلاعاتسرگرمی در مرکز آن قرار دارد که کیفیت بالایی داشته و کار با آن آسان است. صفحه آمپر دیجیتال 9.2 اینچی پشت فرمان نیز اطلاعات ضروری را با وضوح بالا به راننده ارائه میدهد. دریچههای تهویه دایرهای شکل، الهامگرفته از مرسدس بنز کلاس S و سقف پانورامای بزرگ، حس جاداری و دلبازی را به کابین میبخشند.
صندلیهای عقب متحرک، امکان تنظیم فضای صندوق یا فضای پای سرنشینان را فراهم میکنند که برای خانوادههای ایرانی که به فضای جادار اهمیت میدهند، یک مزیت بزرگ است. مواد باکیفیت مانند چرم مصنوعی و تزئینات فلزی مات، کابین را به سطحی بالاتر از رقبای همقیمت ارتقا دادهاند. سیستم صوتی هارمن کاردون با 13 بلندگو، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، سیستم تهویه دو منطقهای و آپشنهایی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمهای، راحتی و تکنولوژی را برای سرنشینان فراهم میکند. بااینحال، فضای سرنشینان عقب برای افراد بلندقد ممکن است کمی محدود باشد، اما برای استفاده شهری و خانوادگی کاملاً مناسب است.
## مشخصات فنی اسمارت #1
اسمارت #1 در نسخههای مختلف شامل محرک عقب تکموتوره و چهارچرخ محرک دوموتوره عرضه میشود که نگین تندیس الماس قصد واردات نسخه پایه محرک عقب را دارد. این نسخه به یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است که 268 اسب بخار قدرت و 343 نیوتن متر گشتاور دارد. باتری 66 کیلووات ساعتی در این مدل، بردی حدود 420 تا 440 کیلومتر را طبق استاندارد WLTP ارائه میدهد که برای استفاده شهری و حتی سفرهای بینشهری کافی است.
سیستم شارژ سریع 150 کیلوواتی، باتری را در 30 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ میکند، درحالیکه با شارژر 22 کیلوواتی، این زمان به 3.5 ساعت افزایش مییابد. سیستم احیای انرژی ترمزها که با برداشتن پا از پدال گاز فعال میشود، نیاز به استفاده از پدال ترمز را در بسیاری از موارد کاهش میدهد و به افزایش برد کمک میکند. سیستم تعلیق مستقل چهارچرخ و ترمزهای دیسکی، هندلینگ و ایمنی مناسبی را فراهم میکنند.
## قیمت و جمعبندی
قیمت نسخه پایه اسمارت #1 در اروپا از حدود 35 هزار یورو آغاز میشود درحالیکه این خودرو در چین ارزانتر است و قیمت پایه در حدود 28 هزار دلار دارد؛ بنابراین، در ایران با توجه به هزینههای گمرکی و محدودیتهای وارداتی، قیمت این خودرو میتواند به بیش از سه میلیارد تومان برسد که برای یک کراساوور کوچک برقی رقم گزافی بهحساب میآید. بااینحال، طراحی منحصربهفرد، کابین لوکس و پشتوانه نام مرسدس میتواند توجهات را به این تازهوارد بازار خودروی کشورمان جلب کند.
برچسب ها :ایران خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0