دیدگاه‌ها برای آئودی A3 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی بسته هستند

آئودی A3 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

آئودی A3 برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تا کنون در چهار نسل به بازار عرضه شده است. این خودرو در کلاس سایزی C قرار می گیرد که اندازه بزرگی ندارد و خودروی متوسط به حساب می آید، تمامی نسل های آئودی A3 بر اساس پلتفرم های فولکس واگن توسعه یافته اند.

کد خبر : 89874
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 ژوئن 2025 - 17:43
آئودی A3 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

آئودی A3 برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تا کنون در چهار نسل به بازار عرضه شده است. این خودرو در کلاس سایزی C قرار می گیرد که اندازه بزرگی ندارد و خودروی متوسط به حساب می آید، تمامی نسل های آئودی A3 بر اساس پلتفرم های فولکس واگن توسعه یافته اند.

آئودی از جمله خودروسازان اروپایی است که می تواند عطش حس و حال ارتباط گیری بین انسان، فلز و پلاستیک که یک خودرو را تشکیل می دهد را برای فرد ایجاد کند. برند ارباب حلقه ها یا آئودی سالهاست که یکی از زیرمجموعه های امپراتوری خودروسازی فولکس واگن به شمار می رود.

آئودی در طول سالیان حضور محدودی در بازار ایران داشته که دلیل آن نیز می تواند به سطح بالای قیمتی محصولات آن یا رقابت سخت با به دو برادر آلمانی خود یعنی بنز و بی ام و برگردد.

بعد از آزاد شدن واردات خودرو شرکت نادین خودرو از این خودرو ساز آلمانی خودروهایی را در سبد محصولات خود برای سامانه خودروهای جانبازان قرار داده است که آئودی A3 در دو تیپ اسپورت بک و سدان دو مورد از آنها هستند.

در نمای جلوی با همان طراحی همیشگی و پخته آئودی روبه رو هستیم که ترکیبی از جلوپنجره ای بزرگ با نشان آئودی در وسط و خطوط برجسته بر روی کاپوت است.

در طرفین خودرو مجرا های بزرگ هوا قرار گرفته اند که هم به خنک کاری خودرو کمک می کنند هم به جذابیت آن افزوده اند.

در نمای جانی، بخش جلویی تا ستون D در تیپ هاچبک و سدان آن به یک شکل هستند.

رینگ های ۱۸ اینچی که در هر دو تیپ این خودرو به کار رفته اند به شکل دو رنگ و دایاموند کات هستند که در چنین خودروی اسپرتی به زیبایی می درخشد.

در نمای عقب آئودی A3 نسخه اسپورت بک و سدان با چراغ هایی با زاویه های تیز روبه رو هستیم که از گرافیک و شفافیت به نسبت بالایی برخودار هستند.

قلب تپنده این خودرو در هردو تیپ، موتوری ۱۵۰۰ سی سی توربو با پاشش مستقیم سوخت آلمانی تشکیل می دهد که می تواند حداکثر ۱۶۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متری گشتاور تولید نماید.

سیستم تعلیق به کار رفته در بخش جلوی آئودی A3 مک فروسون بوده و در محور عقب مولتی لینک است که می تواند فرمان پذیری های هیجان انگیز در این خودرو به نسبت اسپرت را به خوبی مدیریت کند.

آئودی برندی لوکس در دنیای خودروسازی به حساب می آید و انتظار از آن در زمینه کیفیت متریال بسیار بالا بوده که A3 این انتظار را به خوبی بر آورده کرده است.

کاببین آئودی A3 در هر دو نسخه اسپورت بک و سدان به شیوه سبک جدید که الگو گیری از کاببین هواپیما است طراحی شده و شباهت هایی با کاببین لامبورگینی اوروس دارد.

هر دو تیپ این خودرو از امکانات نسبتا کاملی بخوردار هستند اما این را بدانید به دلیل محدودیت های ارزی در نسخه فول آپشن به ایران راه نیافته اند.

در هردو نسخه این خودرو را باید با خودروهای وارداتی در سامانه جانبازان مقایسه کرد که از لحاظ قیمتی در سطح بالا تری نسبت به دیگر محصولات وارداتی قرار می گیرند.

رقبای نسخه اسپرت بک می توان به فولکس واگن گلف، مینی کوپر و BMW سری ۱ اشاره کرد.

رقبای نسخه سدان آئودی A3 همانند همیشه از دو برند آلمانی بنز و بی ام وی هستند. بنز سی ۲۰۰ و BMW 218 از اصلی ترین سدان های رقیب برای A3 محسوب می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.