دیدگاه‌ها برای زنگ خطر برای محبوب‌ترین هاچبک تاریخ ؛ تولید و فروش فولکس واگن گلف در سراشیبی سقوط بسته هستند

زنگ خطر برای محبوب‌ترین هاچبک تاریخ ؛ تولید و فروش فولکس واگن گلف در سراشیبی سقوط

فولکس‌ واگن گلف، یکی از نمادین‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ، این روزها با چالش‌های جدی مواجه شده است. از زمان معرفی‌اش در مارس 1974، گلف با فروش بیش از 37 میلیون دستگاه، جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروسازی به دست آورده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. با این حال، آمار و ارقام اخیر حاکی

کد خبر : 90091
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 ژوئن 2025 - 12:11
زنگ خطر برای محبوب‌ترین هاچبک تاریخ ؛ تولید و فروش فولکس واگن گلف در سراشیبی سقوط

فولکس‌ واگن گلف، یکی از نمادین‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ، این روزها با چالش‌های جدی مواجه شده است. از زمان معرفی‌اش در مارس 1974، گلف با فروش بیش از 37 میلیون دستگاه، جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروسازی به دست آورده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. با این حال، آمار و ارقام اخیر حاکی از آن است که تقاضا برای این هاچبک آلمانی دیگر مانند گذشته نیست.

بر اساس گزارش‌های داخلی فولکس‌واگن، تولید گلف در سال 2015 بیش از یک میلیون دستگاه بود، اما این رقم در سال گذشته به کمی بیش از 300 هزار دستگاه کاهش یافت. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تولید گلف در سال 2025 به 250 هزار دستگاه خواهد رسید که نشان‌دهنده کاهش 75 درصدی تولید در کمتر از یک دهه است.

علل مختلفی برای افول گلف وجود دارد. مشکلات نرم‌افزاری نسل هشتم گلف در زمان عرضه، کیفیت کابین پایین‌تر نسبت به مدل‌های پیشین، و طراحی کاربری نه چندان مناسب، از جمله عوامل مؤثر در کاهش محبوبیت گلف هستند.

باید توجه داشت که بازار خودرو امروزه شاهد رشد چشمگیر محبوبیت شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهاست. مدل T-Roc که عملاً نسخه کراس‌اوور گلف است، در بازار اروپا تقریباً به اندازه گلف هاچبک فروش دارد. طبق آمارها، در سال گذشته، فولکس‌واگن توانست 216,549 دستگاه گلف در اروپا بفروشد که تنها 13 هزار دستگاه بیشتر از T-Roc بود.

در برنامه‌ریزی‌های آتی فولکس‌واگن، تولید نسخه بنزینی گلف از کارخانه اصلی در ولفسبورگ به مکزیک منتقل خواهد شد. این تصمیم می‌تواند منجر به تغییر در شیفت کاری کارکنان آلمانی شود. نسل نهم گلف که کاملاً برقی خواهد بود، تا پایان دهه جاری به آلمان باز خواهد گشت.

فولکس‌واگن در کنار تغییرات تولیدی، برنامه وسیعی برای کاهش هزینه‌ها دارد. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 حدود 35,000 فرصت شغلی را در آلمان حذف کند و تولید سالانه خود در آلمان را حدود 700,000 دستگاه کاهش دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.