دیدگاه‌ها برای کانسپت اشکودا انیاک RS Race معرفی شد ؛ خودرویی مسابقه ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار بسته هستند

کانسپت اشکودا انیاک RS Race معرفی شد ؛ خودرویی مسابقه ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار

کانسپت اشکودا انیاک RS Race رونمایی شد؛ خودرویی مسابقه‌ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار سال گذشته بود که شرکت اشکودا از کانسپت انیاک RS Race رونمایی کرد. حالا به فاصله چند ماه، این شرکت نسخه‌ای جدید و ارتقا یافته از مدل مذکور را معرفی نموده است. این نسخه بر پایه فیس لیفت انیاک ساخته

کد خبر : 90910
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 ژوئن 2025 - 10:36
کانسپت اشکودا انیاک RS Race معرفی شد ؛ خودرویی مسابقه ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار

کانسپت اشکودا انیاک RS Race رونمایی شد؛ خودرویی مسابقه‌ای با بدنه سبک و فناوری‌های پایدار

سال گذشته بود که شرکت اشکودا از کانسپت انیاک RS Race رونمایی کرد. حالا به فاصله چند ماه، این شرکت نسخه‌ای جدید و ارتقا یافته از مدل مذکور را معرفی نموده است. این نسخه بر پایه فیس لیفت انیاک ساخته شده و مشخصات جذابی دارد.

بدنه‌ای سبک با فناوری‌های زیست پایه

برای کاهش وزن کانسپت اشکودا انیاک RS Race، از مواد زیست کامپوزیتی که عمدتاً جنسی از الیاف کتان دارند، استفاده شده است. این مواد ضمن ارائه استحکامی مشابه با فیبرکربن، جایگزینی پایدارتر برای خودروهای آینده محسوب می‌شوند. اشکودا از این مواد در بخش‌هایی مانند سپرها، گلگیرها، سقف و بال عقب بهره گرفته است؛ در داخل کابین نیز، داشبورد، پنل‌ درها و محل قرارگیری پاها از این مواد ساخته شده‌اند.

در کنار این، بهره‌گیری از پنجره‌های پلی کربناتی هم به کاهش وزن کمک کرده‌اند. مجموع این اقدامات باعث شده وزن کانسپت جدید ۳۱۶ کیلوگرم کمتر از انیاک کوپه RS باشد.

ظاهر مسابقه‌ای با کیت بدنه عریض

طراحی کانسپت اشکودا انیاک RS Race به وضوح رگه‌های اسپرت و مسابقه‌ای را در خود دارد. کیت بدنه عریض، سپرهای عضلانی، دریچه‌های جدید هوا، باله‌های عقب و سقف ایرودینامیک از جمله اجزا و خصوصیات طراحی بیرونی هستند. دیفیوزر عظیم و آینه‌های جانبی مینیمالیستی نیز ظاهر خودرو را به سبک خودروهای پیست‌ محور نزدیک کرده‌اند. این کانسپت روی رینگ‌های سبک وزن ۲۰ اینچی که به‌ نظر می‌رسد محصول شرکت OZ Racing باشند، سوار شده؛ پشت این رینگ‌های زیبا، ترمزهای کربن-سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ و ۴ پیستونی تضمین‌کننده توقف‌های سریع و مطمئن هستند.

کابینی ساده، کاربردی و مسابقه‌ای

مطابق انتظار، فضای داخلی کانسپت اشکودا انیاک RS Race از عناصر غیرضروری خالی شده تا صرفاً بر کارایی تمرکز شود. با این حال، هنوز یک نمایشگر ۵ اینچی دیجیتال و سیستم سرگرمی ۱۳ اینچی در آن به چشم می‌خورد.

ویژگی‌های داخلی شامل فرمان آسان‌ بازشو، صندلی‌های مسابقه‌ای Atech با کمربندهای شش ‌نقطه‌ای، میله‌های محافظ، سیستم اطفای حریق اتوماتیک و سیستم صوتی Havas می‌شود. این سیستم در سرعت‌های بالای ۳۰ کیلومتر بر ساعت صدایی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای تولید می‌کند.

مشخصات فنی کانسپت اشکودا انیاک RS Race

این کانسپت از همان پیشرانه دو موتوره چهار چرخ محرک نسخه جاده‌ای استفاده می‌کند که توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این کانسپت کمتر از ۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

برای دستیابی به توانمندی‌های حرکتی مشابه با اشکودا فابیا RS Rally2، سیستم تعلیق اسپرت قابل تنظیم با کمک فنرهای مخصوص توسعه یافته است. ترمز دستی هیدرولیکی، دیفرانسیل لغزش‌ محدود در محور جلو و عقب و کاهش ارتفاع به میزان ۷۰ میلیمتر از دیگر ویژگی‌های این کانسپت هیجان‌انگیز هستند.

گامی به سوی آینده‌ای پایدار و مسابقه‌ای

کانسپت اشکودا انیاک RS Race نه تنها توان فنی کمپانی در طراحی خودروهای مسابقه‌ای تمام برقی را به نمایش می‌گذارد، بلکه چشم‌اندازی از آینده‌ای پایدارتر با استفاده از مواد تجدیدپذیر و ساختار سبک وزن را نیز ترسیم می‌کند. این خودرو نشان می‌دهد که سرعت و پایداری می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.