دیدگاه‌ها برای نگاهی به مرسدس‌ بنزهای ۶ چرخ در تاریخ ؛ خودرو فرماندهی آدولف هیتلر زیر ذره‌بین بسته هستند

نگاهی به مرسدس‌ بنزهای ۶ چرخ در تاریخ ؛ خودرو فرماندهی آدولف هیتلر زیر ذره‌بین

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش ارزش یک خودرو کلاسیک، تملک افراد مشهور و خاص بر آنهاست. این موضوع می‌تواند قیمت خرید و فروش خودروهایی مانند فراری جکی استوارت یا کادیلاک الویس پریسلی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. همچنین، تملک چهره‌های سیاسی بر خودروها نیز می‌تواند ارزش آنها را بالا ببرد،

کد خبر : 91963
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 ژوئن 2025 - 2:28
نگاهی به مرسدس‌ بنزهای ۶ چرخ در تاریخ ؛ خودرو فرماندهی آدولف هیتلر زیر ذره‌بین

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش ارزش یک خودرو کلاسیک، تملک افراد مشهور و خاص بر آنهاست. این موضوع می‌تواند قیمت خرید و فروش خودروهایی مانند فراری جکی استوارت یا کادیلاک الویس پریسلی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. همچنین، تملک چهره‌های سیاسی بر خودروها نیز می‌تواند ارزش آنها را بالا ببرد، همانند خودروهای متعلق به پادشاه پیشین ایران که گاهاً با قیمت‌های قابل توجهی معامله می‌شوند.

آدولف هیتلر، به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین حاکمان تاریخ بشری، خودرویی خاص و منحصر به فرد داشت که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

در سال‌های اخیر، مرسدس بنز با عرضه مدل G63 6*6 در سال ۲۰۱۳، دوباره تعریفی از یک خودروی لوکس و آفرودر ارائه داد. اما این اولین بار نبود که مرسدس بنز دست به تولید چنین خودرویی می‌زد.

در سال ۱۹۳۴، مدل‌های G1 تا G5 با کد اتاق W31 به عنوان خودروی ستاد/فرماندهی برای ورماخت (نیروی مسلح رایش سوم) تولید شد. این خودروها در دو گونه سدان تورینگ هفت‌نفره یا سدان بسته طراحی شده و عمدتاً توسط طبقات بالای رژیم نازی در رژه‌ها و بازرسی‌ها استفاده می‌شدند.

G4 توسعه‌یافته مدل G1 بود که در سال ۱۹۲۶ معرفی شده بود. تمامی مدل‌ها مجهز به موتور خطی ۸ سیلندر بودند که در سه سال نخست با حجم موتور ۵۰۱۸ سی‌سی و قدرت ۱۰۰ اسب بخار تولید می‌کرد. این خودرو با پیکربندی ۴*۶ و گیربکس چهار سرعته دارای سنکرونایزر برای دنده‌های بالاتر مجهز بود.

از سال ۱۹۳۷، پیشرانه قدرتمندتری با حجم ۵۲۵۲ سی‌سی و قدرت ۱۱۵ اسب بخار جایگزین نمونه پیشین شد. از سال ۱۹۳۸، پیشرانه بزرگ‌تری با حجم ۵۴۰۱ سی‌سی و قدرت ۱۱۰ اسب بخار به کار گرفته شد.

از میان ۵۷ دستگاه تولید شده، تعداد چهار دستگاه به صورت اصیل باقی مانده‌اند که در ادامه به بررسی سرنوشت و وضعیت فعلی هریک از آنها می‌پردازیم:

یک دستگاه در موزه خودرو و فناوری زینسهایم نگهداری می‌شود. یک دستگاه دیگر از سری G4 در مجموعه خودروهای گارد سلطنتی اسپانیا قرار دارد و در تالار تاریخی گارد سلطنتی به نمایش گذاشته شده‌ است.

دستگاه سوم پس از جنگ در هالیوود استفاده می‌شد و در تیتراژ ابتدایی و برخی صحنه‌های سریال کمدی هاگان قهرمانان ظاهر می‌شد. این خودرو هم‌اکنون در اختیار کلکسیون کوین ویتکرافت در بریتانیاست.

دستگاه چهارم در موزه هوایی لیون در سانتا آنا، کالیفرنیا نگهداری می‌شود.

در سال ۲۰۰۹، یک کلکسیونر خودروهای کلاسیک سه دستگاه W31 را به قیمت ۹ میلیون دلار در آمریکا به فروش گذاشت.

در پایان، آرزو می‌کنیم که در کشورمان نیز توجه بیشتری به تاریخچه صنعت خودروسازی ایران و خودروهای مهم و تاثیرگذار تاریخ صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.