دیدگاه‌ها برای ب ام و ؛ موتورهای درون سوز ستون فقرات کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد بسته هستند

ب ام و ؛ موتورهای درون سوز ستون فقرات کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد

ب ام و تاکید دارد که موتورهای درون‌سوز ستون فقرات این کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد. این شرکت آلمانی از همان ابتدا مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و اعلام کرد تا جایی که امکان دارد به موتورهای درون‌سوز وفادار باقی می‌ماند. مدیرعامل ب ام و، الیور زیپسه، بارها تاکید کرده

کد خبر : 92341
تاریخ انتشار : شنبه 28 ژوئن 2025 - 23:23
ب ام و ؛ موتورهای درون سوز ستون فقرات کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد

ب ام و تاکید دارد که موتورهای درون‌سوز ستون فقرات این کمپانی هستند و تا جای ممکن تولید خواهند شد. این شرکت آلمانی از همان ابتدا مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و اعلام کرد تا جایی که امکان دارد به موتورهای درون‌سوز وفادار باقی می‌ماند.

مدیرعامل ب ام و، الیور زیپسه، بارها تاکید کرده که گذار به خودروهای الکتریکی نباید اجباری باشد و مصرف‌کنندگان باید حق انتخاب بین خودروی بنزینی، دیزلی و برقی را داشته باشند. به گفته او، قیمت بالای خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های ناکافی شارژ هنوز اجازه نمی‌دهد چنین تغییری به طور کامل اتفاق بیفتد.

یکی از مدیران ارشد ب ام و در مصاحبه‌ای اعلام کرد «موتور احتراقی پایه اصلی کسب و کار ماست و تأمین‌کننده مالی آینده شرکت خواهد بود.» این جمله از زبان کلاوس ون مولتکه، مدیر کارخانه اشتایر ب ام و در اتریش بیان شده؛ جایی که سال گذشته ۱.۲ میلیون موتور در آن تولید شده است.

ب ام و در حال تست سوختی به نام HVO100 است. مزایای این سوخت پاک شامل کاهش آلایندگی دی‌اکسیدکربن تا ۹۰ درصد نسبت به گازوئیل معمولی، بهبود عملکرد استارت سرد و مقاومت بیشتر در برابر آلودگی‌های میکروبی به دلیل خلوص بالای آن عنوان شده است.

در کنار تمرکز بر آینده موتورهای بنزینی و دیزلی، کارخانه اشتایر اتریش در حال تولید موتورهای برقی نسل ششم برای خانواده جدید نئو کلاس نیز می‌باشد.

ب ام و قصد دارد تا پایان دهه جاری، نیمی از فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. این هدف بلندپروازانه به نظر می‌رسد، چرا که در سال گذشته تنها ۱۷.۴ درصد از کل فروش گروه ب ام و مربوط به خودروهای برقی بود.

آقای ون مولتکه در پاسخ به این سوال که آیا ب ام و تصور می‌کند اتحادیه اروپا واقعاً فروش خودروهای احتراقی را تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد یا خیر، گفته «ما قرار نیست پیش‌بینی کنیم، این کار بیهوده است. وظیفه ما آمادگی برای همه سناریوها و تضمین توانایی تحویل محصولات‌مان است.»

در کنار خودروهای برقی، ب ام و همچنان به توسعه نسخه‌های اسپرت با موتورهای بنزینی ادامه می‌دهد. برای مثال، نسل جدید M3 با موتور شش سیلندر خطی در حال توسعه است و به احتمال زیاد پیشرانه از نوع هیبریدی خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.