تویوتا مچ مرسدس AMG را می خواباند ؛ استخراج ۶۰۰ اسب بخار از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر
تویوتا با معرفی خانواده جدیدی از موتورهای بنزینی چهار سیلندر، نشان داده که هنوز به پیشرانههای درونسوز اعتقاد دارد. این سری شامل دو موتور ۱.۵ و ۲ لیتری است که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو شارژر عرضه میشوند. هدف اصلی تویوتا افزایش بهرهوری سوخت است، اما عملکرد نیز اهمیت دارد. موتور ۲ لیتری

تویوتا با معرفی خانواده جدیدی از موتورهای بنزینی چهار سیلندر، نشان داده که هنوز به پیشرانههای درونسوز اعتقاد دارد. این سری شامل دو موتور ۱.۵ و ۲ لیتری است که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربو شارژر عرضه میشوند. هدف اصلی تویوتا افزایش بهرهوری سوخت است، اما عملکرد نیز اهمیت دارد. موتور ۲ لیتری با تیونینگ ویژه بخش گازو ریسینگ، قدرتی فوقالعاده را نوید میدهد.
در نمایشگاه توکیو اتو سالن سال گذشته، کانسپتی از یاریس GR با موتور میانی معرفی شد که به نوعی همه را شگفتزده کرد. این مدل که GR Yaris M نام دارد، بجای استفاده از موتور سه سیلندر معروف، به موتور جدید دو لیتری مجهز است. برخلاف نسخه معمولی، در این مفهومی موتور در پشت سر راننده قرار دارد. طبق گزارشها، مهندسان تویوتا معتقدند با نصب یک توربوشارژر بزرگتر، دستیابی به قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار به راحتی امکانپذیر است.
در حال حاضر، قویترین موتور چهار سیلندر تولید انبوه متعلق به مرسدس AMG است که در نسخه هیبریدی C63 قدرتی برابر با ۴۶۹ اسب بخار تولید میکند. موتور جدید تویوتا میتواند با تولید بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت، رکورد تمامی مدلها را بشکند.
یکی از جذابترین ویژگیهای موتور جدید تویوتا، طراحی آن برای نصب در هر دو موقعیت طولی و عرضی است. این انعطافپذیری باعث میشود پیشرانه جدید تویوتا به ستون فقرات محصولات آینده گازو ریسینگ تبدیل شود.
تویوتا در این مسیر تنها نیست و با مزدا و سوبارو همکاری میکند تا عمر موتورهای درونسوز را با تمرکز بر سوختهای کربنخنثی افزایش دهد. رئیس هیئت مدیره تویوتا اعلام کرده که خودروهای برقی هرگز سهمی بیش از ۳۰ درصد از بازار را به دست نخواهند آورد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0