لوگوی جدید رنج روور که شامل دو حرف R متقارن و رویهمافتاده است، جایگزین نوشته معروف “Range Rover” روی کاپوت نخواهد شد.
گروه خودروسازی JLR (که پیشتر با نام جگوار لندرور شناخته میشد) در تلاش است تا خود را بهعنوان یک هلدینگ لوکس چندبرندی معرفی کند. در این ساختار جدید، برندهایی مانند جگوار، رنجروور، دیفندر و دیسکاوری دیگر فقط زیرمجموعههایی از لندرور نیستند، بلکه هرکدام بهعنوان یک برند مستقل معرفی میشوند. در همین راستا، رنجروور از لوگوی جدیدی رونمایی کرده است؛ هرچند که این لوگو روی بدنه خودروها نصب نخواهد شد (و شاید خوشحالکننده باشد)، چرا که طراحی آن تا حدی عجیب به نظر میرسد.
وبسایت Autocar این لوگو را که در رویداد سرمایهگذاری اخیر JLR به نمایش درآمده بود، افشا کرده است. این لوگو در واقع از دو حرف R تشکیل شده که بهصورت آینهای و متصل بههم، روی یکدیگر قرار گرفتهاند. برند رنجروور در توضیحی به Autocar اعلام کرده: «نماد جدید رنجروور برای استفاده در فضاهایی طراحی شده که امکان استفاده از لوگوی کامل “Range Rover” وجود ندارد، مانند برچسبها، الگوهای تکرارشونده یا محیطهای نمایشی که برای یک نماد جمعوجورتر مناسبتر است.» بنابراین، عبارت “Range Rover” همچنان روی کاپوت خودروهای لوکس این برند باقی خواهد ماند.
رنجروور همچنین از یک الگوی بصری جدید پرده برداشته که شباهتهایی با طرحهای خاص برندهای لوکس همچون گویار (Goyard) یا لوییویتون دارد. شاید این الگو در طراحی داخلی خودرو یا لوازم جانبی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
البته این اقدام رنجروور بیسابقه نیست. پنج سال پیش، بامو نیز نسخه جدیدی از لوگوی خود را برای کاربردهای تبلیغاتی و برندینگ (و نه برای نصب روی خودرو) معرفی کرد. بسیاری از خودروسازان دیگر هم اخیراً از لوگوهای تازهای رونمایی کردهاند؛ از جمله بنتلی که بهتازگی اولین تصویر از نشان جدید خود را منتشر کرده و جگوار که هماکنون در حال بازآفرینی کامل برند خود است.
سال جاری، سالی مهم برای رنجروور خواهد بود؛ چرا که مدل تمامبرقی پرچمدار این برند بهزودی عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات ارائهشده در نشست سرمایهگذاران JLR، بیش از ۶۰ هزار نفر در لیست انتظار این مدل قرار دارند. این خودرو از نظر ظاهری کاملاً مشابه نسخه بنزینی رنجروور خواهد بود؛ با همان طراحی و همان لوگو!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0