مدل جدید امجی IM5 از نظر قیمت و بُرد حرکتی از تسلا مدل ۳ برتر است!
امجی از رقیب جدید خود برای تسلا مدل ۳ رونمایی کرده؛ مدلی کاملاً جدید با نام IM5. این سدان تمامبرقی شیک، برای اولین بار در فستیوال سرعت گودوود 2025 به نمایش گذاشته شد و به گفته شرکت تولید کننده، همراه با شاسیبلند جدید IM6، بهعنوان «نوآورانهترین خودروهایی که MG ارائه داده» معرفی میشود. آنچه باعث
امجی از رقیب جدید خود برای تسلا مدل ۳ رونمایی کرده؛ مدلی کاملاً جدید با نام IM5. این سدان تمامبرقی شیک، برای اولین بار در فستیوال سرعت گودوود 2025 به نمایش گذاشته شد و به گفته شرکت تولید کننده، همراه با شاسیبلند جدید IM6، بهعنوان «نوآورانهترین خودروهایی که MG ارائه داده» معرفی میشود.
آنچه باعث متمایز شدن امجی IM5 و IM6 از مدلهایی مانند MG4 و MGS5 EV میشود، استراتژی نامگذاری آنهاست. بخش «IM» در نام این مدلها، از برند IM Motors گرفته شده؛ برند خودروی برقی سطح بالا که متعلق به شرکت مادر چینی امجی یعنی سایک موتور است. در ابتدا قرار بود برند IM بهصورت مستقل وارد بازار بریتانیا شود، اما حالا خودروهای آن تحت عنوان مدلهای سطح بالاتر برند امجی عرضه خواهند شد.
مدل آیام 5 پیش از این برای استرالیاییها آشنا بوده، چرا که از ابتدای تابستان در آن کشور با نام کمجذابتر «IM Presented by MG Motor» عرضه شده است. درست مانند سایر بازارها، مدلهای IM5 و IM6 در بریتانیا نیز طراحی مشابهی دارند؛ دماغهای پایین برای بهبود آیرودینامیک، سطحپردازی نرم روی بدنه، و یک نوار باریک چراغ عقب در بخش پشتی.
سه نسخه از امجی IM5 عرضه خواهد شد: استاندارد (Standard)، برد بلند (Long Range) و عملکردی (Performance). قیمت نسخه استاندارد از ۳۹,۴۵۰ پوند آغاز میشود که ۵۴۰ پوند ارزانتر از تسلا مدل ۳ نسخه دیفرانسیل عقب است؛ نسخه برد بلند با قیمت ۴۴,۹۹۵ پوند و نسخه پرفورمنس با قیمت ۴۸,۴۹۵ پوند عرضه میشود.
نیروی نسخه استاندارد از یک باتری ۷۵ کیلووات ساعتی تامین میشود که در برخی بازارها بردی معادل ۴۰۷ مایل را ارائه میدهد. همانطور که انتظار میرود، نسخه Long Range دارای بیشترین برد است و از یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده میکند که برد اعلام شده آن ۴۴۲ مایل است. یعنی ۶ مایل بیشتر از تسلا مدل ۳ لانگ رنج دیفرانسیل عقب. نسخه پرفرمنس با وجود داشتن همان باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی، بازدهی مسافتی کمتری دارد، چون بهجای یک موتور، از دو موتور برای تمام چرخها استفاده میکند.
خودرو بر پایه معماری ۸۰۰ ولتی ساخته شده و میتواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ را تنها در ۱۷ دقیقه انجام دهد، به لطف نرخ شارژ ۳۹۲ کیلووات.
در بازارهای دیگر، نسخه تکموتوره ۱۰۰ کیلووات ساعتی IM5 دارای ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور است که شتاب صفر تا صد را در ۴.۶ ثانیه ممکن میسازد. در نسخه پرفرمنس، موتور عقب ۴۹۸ اسببخار و موتور جلو ۲۶۸ اسببخار قدرت دارند که در مجموع ۷۶۷ اسب بخار خروجی میدهد و شتاب صفر تا صد را به ۳.۲ ثانیه میرساند. همچنین سیستم فرمانپذیری عقب باعث شده شعاع گردش خودرو به ۹.۹ متر کاهش یابد.
بهنظر میرسد امجی تلاش زیادی کرده تا تجربه رانندگی با آیام 5 را هیجانانگیز کند. دیوید الیسون، مدیر بخش محصول و برنامهریزی MG، گفته: «عملکرد هیجانانگیز و هندلینگ دینامیک، که همیشه در اولویت امجی بوده، با شاسی دیجیتال و شتابگیری قدرتمند در این خودرو حفظ شده است.» امیدواریم MG از تجربه مدل MG4 XPower درس گرفته باشد؛ چراکه درحالیکه نسخه تکموتوره MG4 رانندگی رضایتبخشی ارائه میداد، نسخه دوموتوره XPower کمی ناامیدکننده بود.
در داخل کابین IM5 یک طراحی مینیمال و مدرن دیده میشود که توسط نمایشگرها این زیبایی دو چندان شده است. یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی روی کنسول میانی نصب شده و یک نمایشگر بزرگ ۲۶.۳ اینچی بالای داشبورد قرار دارد. تمام نسخههای IM5 دارای سقف پانورامیک و سیستم صوتی ۲۰ بلندگو هستند. کیفیت صدای سیستم صوتی این محصول به لطف پنجرههای دوجداره آن بسیار دلپذیر خواهد بود.
انتظار میرود سدان IM5 پیش از پایان سال جاری در بازار بریتانیا عرضه شود و با خودروهایی مانند تسلا مدل ۳، کیا EV4 و BYD Seal رقابت کند.

source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0