دیدگاه‌ها برای هیوندای آیونیک ۶ N رسماً معرفی شد ؛ هیولای برقی کره‌ای‌ها با ۶۴۱ اسب بخار قدرت بسته هستند

هیوندای آیونیک ۶ N رسماً معرفی شد ؛ هیولای برقی کره‌ای‌ها با ۶۴۱ اسب بخار قدرت

منتشر شده در 21 تیر 1404 ساعت 18:00 دو سال قبل و در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۳ بود که هیوندای از اولین خودروی پرفورمنس برقی خود با نام آیونیک ۵ رونمایی کرد. حالا نوبت به معرفی دومین عضو این خانواده یعنی هیوندای آیونیک ۶ N رسیده است. این سدان اسپرت با مشخصاتی ایده‌آل و یک

کد خبر : 94844
تاریخ انتشار : شنبه 12 جولای 2025 - 18:23
هیوندای آیونیک ۶ N رسماً معرفی شد ؛ هیولای برقی کره‌ای‌ها با ۶۴۱ اسب بخار قدرت


منتشر شده در 21 تیر 1404 ساعت 18:00

دو سال قبل و در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۳ بود که هیوندای از اولین خودروی پرفورمنس برقی خود با نام آیونیک ۵ رونمایی کرد. حالا نوبت به معرفی دومین عضو این خانواده یعنی هیوندای آیونیک ۶ N رسیده است. این سدان اسپرت با مشخصاتی ایده‌آل و یک برچسب قیمتی احتمالاً رقابتی آمده تا معادلات را بر هم بزند.

مشخصات فنی هیوندای آیونیک ۶ نسخه N: سدانی با شتاب ۳.۲ ثانیه

پیشرانه آیونیک ۶ N از دو موتور الکتریکی تشکیل شده که در حالت عادی قدرتی معادل ۶۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۴۰ نیوتن متر تولید می‌کنند. اما این پایان ماجرا نیست؛ با فعال‌سازی سیستم N Grin Boost، میزان خروجی برای ۱۰ ثانیه به ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌یابند. این اعداد دقیقاً با مشخصات برادر بزرگ‌تر، یعنی آیونیک ۵ N، برابر هستند. به لطف سیستم N Launch Control، این سدان برقی قادر است تنها در ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶۲ مایل بر ساعت) دست پیدا کند. در صورت ادامه شتابگیری امکان تجربه حداکثر سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت (۱۶۰ مایل بر ساعت) برای راننده وجود خواهد داشت.

هیوندای آیونیک ۶ N رسماً معرفی شد ؛ هیولای برقی کره‌ای‌ها با ۶۴۱ اسب بخار قدرت

مهندسی پیشرفته شاسی و تعلیق برای کنترلی بی‌نظیر

برای دستیابی به بهترین هندلینگ ممکن، هیوندای هندسه سیستم تعلیق را کاملاً بازطراحی نموده و شاسی را از نو مهندسی کرده است. آیونیک ۶ N به کمک‌فنرهای الکترونیکی جدید با سنسور تشخیص کورس مجهز شده؛ این سیستم با بهره‌گیری از یک سنسور یکپارچه، به خودرو اجازه می‌دهد تا میزان ضربه‌گیری را بر اساس شرایط رانندگی به‌ صورت هوشمند تنظیم کند. علاوه بر این، سیستم‌های N Drift Optimizer (بهینه‌ساز دریفت) و N Torque Distribution (توزیع گشتاور N) به مدیریت هوشمندانه قدرت خودرو کمک می‌کنند تا هیجان و قابلیت‌های دینامیکی آن به اوج برسد.

سدان برقی و اسپرت کره‌ای‌ها از ترمزهای قدرتمندی بهره می‌برد که شامل کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب می‌شوند. این کالیپرها روی دیسک‌هایی به قطر ۱۵.۷ اینچ و ۱۴.۱ اینچ سوار شده‌اند و پشت رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار دارند. رینگ‌ها هم با تایرهای پیرلی P-Zero 5 در سایز ۲۷۵/35R20 پوشانده شده‌اند؛ تایرهایی که به طور اختصاصی برای آیونیک ۶ نسخه N توسعه یافته‌اند. از نظر بصری، این خودرو با یک بال عقب برای افزایش نیروی رو به پایین و گلگیرهای پهن‌تر برای هماهنگی با ابعاد جدید، خود را از نسخه استاندارد متمایز می‌کند. هیوندای این خودروی پرفورمنس را در رنگ‌های آبی صدفی، مشکی صدفی، سفید صدفی، خاکستری متالیک، خاکستری مات و طلایی مات عرضه خواهد کرد.

هیوندای آیونیک ۶ N رسماً معرفی شد ؛ هیولای برقی کره‌ای‌ها با ۶۴۱ اسب بخار قدرت

فناوری‌های نوین هیوندای؛ از تعویض دنده مجازی تا صدای اسپرت

هیوندای در آیونیک ۶ N از نسخه ارتقا یافته سیستم N e-Shift استفاده کرده که افت عملکرد را به حداقل رسانده و کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد. این سیستم با سامانه N Ambient Shift Light همکاری کرده و نورپردازی داخلی خودرو را با تغییر دنده‌های شبیه‌سازی شده، همگام می‌سازد. هیوندای همچنین سیستم N Active Sound+ را با سه گزینه صدای منحصربفرد ارائه می‌دهد که عبارتند از:

Ignition: صدایی الهام‌گرفته از خودروهای موتوراسپرت

Evolution: صدایی مدرن از یک خودروی برقی با رگه‌هایی از میراث گذشته

Lightspeed : صدایی آینده‌نگرانه و علمی-تخیلی

هیوندای آیونیک ۶ N رسماً معرفی شد ؛ هیولای برقی کره‌ای‌ها با ۶۴۱ اسب بخار قدرت

باتری و محدوده پیمایش: چالشی برای سدان اسپرت برقی

آیونیک ۶ N از باتری ۸۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. هیوندای می‌گوید این خودرو بر اساس استانداردهای اروپایی WLTP با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی تا ۴۶۸ کیلومتر (۲۹۱ مایل) را طی کند. البته این رقم طبق استاندارد EPA ایالات متحده که سختگیرانه‌تر و البته واقع‌گرایانه‎تر است، کمتر خواهد بود. برای مقایسه، آیونیک ۵ نسخه N که از همان باتری ۸۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد، دارای برد حرکتی معادل ۳۵۶ کیلومتر (۲۲۱ مایل) است.

قیمت آیونیک ۶ N مدل ۲۰۲۶: احتمالاً چیزی در حدود ۶۰ هزار دلار

هیوندای هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت‌گذاری هیوندای ۶ نسخه N و زمان دقیق عرضه آن منتشر نکرده است. این شرکت نسخه استاندارد آیونیک ۶ را برای مدل ۲۰۲۶ بروزرسانی کرده، اما قیمت آن مدل نیز هنوز اعلام نشده است.

قیمت پایه آیونیک ۵ نسخه N مدل ۲۰۲۵ از ۶۷,۸۰۰ دلار (شامل هزینه حمل) آغاز می‌شود و انتظار می‌رود آیونیک ۶ N نیز برچسب قیمتی مشابهی داشته باشد. در این صورت، آورده جدید کره‌ای‌ها به گزینه‌ای ارزشمند در دنیای خودروهای پرفورمنس تبدیل خواهد شد. جالب اینکه قیمت نسخه استاندارد آیونیک ۶ حدود ۵,۰۰۰ دلار کمتر از نسخه استاندارد آیونیک ۵ است. از این رو احتمال می‌رود قیمت آیونیک ۶ نسخه N در محدوده ۶۰,۰۰۰ دلار قرار گیرد. جزئیات دقیق‌تر با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی خودرو منتشر خواهد شد.

هیوندای آیونیک ۶ N رسماً معرفی شد ؛ هیولای برقی کره‌ای‌ها با ۶۴۱ اسب بخار قدرت

در جدول زیر می‌توانید مشخصات این مدل هیجان‌انگیز را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

جدول مشخصات کلیدی هیوندای آیونیک ۶ نسخه N
پیشرانه دو موتور الکتریکی (چهار چرخ محرک)
قدرت در حالت عادی ۶۰۱ اسب بخار
قدرت در حالت N Grin Boost ۶۴۱ اسب بخار (به مدت ۱۰ ثانیه)
گشتاور در حالت عادی ۷۴۰ نیوتن‌ متر
گشتاور در حالت N Grin Boost ۷۷۰ نیوتن ‌متر (به مدت ۱۰ ثانیه)
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت
ظرفیت باتری ۸۴ کیلووات ساعت
محدوده پیمایش (WLTP) تا ۴۶۸ کیلومتر
ترمزهای جلو ۴ پیستون با دیسک ۱۵.۷ اینچی
ترمزهای عقب تک پیستون با دیسک ۱۴.۱ اینچی
رینگ‌ها و تایرها ۲۰ اینچی با تایرهای پیرلی  P-Zero 275/35R20

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.