
گزارشها حاکی از آن است که خودروی شیائومی YU7 اولترا، نسخه عملکرد بالا از شاسیبلند جدید شیائومی، در جریان آزمایشهای جادهای در چین دیده شده است. این خودرو بهواسطه قوسهای چرخ پهن، رینگهای خاص و دیگر جزئیات ظاهری متمایز، شناسایی شده است. پیش از این، شرکت شیائومی هیچ برنامهای برای معرفی نسخهی پرفورمنس این کراساوور تازه وارد اعلام نکرده بود.
اولین خودروی تولیدی شیائومی با نام SU7، یک سدان برقی، در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) وارد بازار چین شد. نسخه چهارچرخ محرک این خودرو، توان ۴۹۵ کیلووات (معادل ۶۶۴ اسب بخار) داشت. حدود ده ماه بعد، شیائومی نسخه قدرتمندتری به نام SU7 Ultra را معرفی کرد؛ این مدل دارای سه موتور الکتریکی با توان ترکیبی ۱۱۳۸ کیلووات (معادل ۱۵۲۶ اسب بخار) بود. باید توجه داشت که SU7 مکس نیز در ایران رونمایی شده و بهزودی شاهد حضور آن در خیابانهای کشور خواهیم بود.
در تاریخ ۲۶ ژوئن (۶ تیر)، شیائومی از اولین شاسیبلند خود به نام YU7 رونمایی کرد. اما حالا تصاویری جاسوسی که بهتازگی در فضای مجازی منتشر شدهاند، نشان میدهند که این خودروساز نوپا در حال کار روی نسخه پرفورمنس این SUV نیز هست. گفته میشود که این نسخه در سال ۲۰۲۶ با نام YU7 Ultra معرفی خواهد شد.
تصاویر جاسوسی از شیائومی YU7 اولترا
یک علاقهمند به خودرو در چین، نسخهی استتار شدهی YU7 را در حین تست شکار کرده و دو تصویر از آن را به اشتراک گذاشته است. به گفته این فرد، خودروی مشاهده شده دارای قوسهای چرخ بسیار پهن و عرض بیشتر در محور جلو و عقب است. همچنین این شاسی بلند از رینگهای ۲۱ اینچی و دیسکهای ترمز سرامیکی بزرگ بهره میبرد که شبیه به آنها را در SU7 اولترا نیز دیده بودیم. چراغ عقب دودی هم از دیگر ویژگیهای این خودرو است.

این مشخصات ظاهری نشان میدهند که نمونهی رویت شده، نسخه عملکرد بالای کراساوور YU7 است. پیشبینی میشود که این خودرو از سه موتور الکتریکی بهره ببرد: یک موتور در محور جلو با توان ۲۸۸ کیلووات (۲۸۶ اسب بخار) و دو موتور در محور عقب با مجموع توان ۴۲۵ کیلووات (۵۷۰ اسب بخار). توان کلی سیستم محرکه به ۱۱۳۸ کیلووات (۱۵۲۶ اسب بخار) میرسد. گشتاور آن نیز ۱۷۷۰ نیوتنمتر خواهد بود. باتری استفادهشده در این خودرو از نوع Qilin 2.0 و ساخت شرکت CATL است و ظرفیت آن ۹۳.۷ کیلوواتساعت اعلام شده است.

پیشتر گزارشی منتشر شده بود که در آن از آتشگرفتن ترمزهای YU7 در پیست خبر میداد. حالا در نسخهی Ultraاز دیسکهای ترمز کربن سرامیکی ۴۳۰ میلیمتری در جلو و دیسکهای کمی کوچکتر ۴۱۰ میلیمتری در عقب استفاده خواهد شده است. این ترمزها در دماهایی تا ۱۳۰۰ درجهی سانتیگراد (۲۳۷۲ درجهی فارنهایت) نیز میتوانند عملکرد داشته باشند.

برخی طراحان خودرو، رندرهایی خیالی از ظاهر احتمالی YU7 Ultra طراحی کردهاند، اما تا این لحظه، شرکت شیائومی بهصورت رسمی وجود چنین خودرویی را تأیید نکرده است. شما چه انتظاری از این محصول جدید و احتمالی شیائومی دارید؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاهها با ما و کاربران چرخان به اشتراک بگذارید.
مطالب مرتبط:
- مشاهده نمونه اولیه شاسیبلند شیائومی YU9؛ شاسیبلند بزرگ با پیشرانه هیبریدی!
- آغاز آزمایشهای جادهای خودروی شیائومی SU7 Ultra در اروپا؛ ثبت رسمی خودرو در مونیخ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0