
امجی 2 تا سال ۲۰۲۸ میآید؛ رقیب رنو 5 با قیمت مناسب
مدل پایه جدید و مهم امجی، با قیمتی حدود ۲۲ هزار پوند، تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار خواهد شد و بهطور کامل در بریتانیا طراحی میشود.این خودرو که احتمالاً MG 2 نام خواهد گرفت، پایینتر از هاچبک امجی 4 در سبد محصولات قرار میگیرد و نقش مدل پایه را در بین هفت خودروی الکتریکی MG

مدل پایه جدید و مهم امجی، با قیمتی حدود ۲۲ هزار پوند، تا سال ۲۰۲۸ وارد بازار خواهد شد و بهطور کامل در بریتانیا طراحی میشود.این خودرو که احتمالاً MG 2 نام خواهد گرفت، پایینتر از هاچبک امجی 4 در سبد محصولات قرار میگیرد و نقش مدل پایه را در بین هفت خودروی الکتریکی MG ایفا خواهد کرد. این سبد اخیراً با مدلهایی چون IM 5، IM 6 و MG S5 تقویت شده است.
دیوید آلیسون، مدیر امجی در بریتانیا، در فستیوال سرعت گوودوود تأیید کرد که این مدل الکتریکی جدید از نظر قیمت رقابتی خواهد بود و هدف آن مقابله با رنو ۵ است که قیمت پایهاش ۲۲,۹۹۵ پوند است. او گفت:
«ما دیگر ارزانترین خودروی الکتریکی در بازار نیستیم. بنابراین این خودرو باید با بیشترین جسارت ممکن قیمتگذاری شود تا برای مشتری مقرون بهصرفه باشد.»
او همچنین تأیید کرد که نمونههای اولیه نسبتاً پیشرفتهای از این خودرو ساخته شدهاند که نشان میدهد آزمایش نمونههای پیشتولیدی ممکن است بهزودی آغاز شود.
هرچند جزئیات فنی هنوز منتشر نشده، انتظار میرود امجی 2 از پلتفرم ماژولار سایک (SAIC) استفاده کند؛ همان پلتفرمی که در MG 4 بهکار رفته است. این خودرو احتمالاً مشابه رنو ۵، با یک موتور ۱۵۰ اسببخاری و باتری ۵۲ کیلوواتساعتی با برد حدود ۲۵۰ مایل عرضه خواهد شد.
آلیسون تأکید کرد که استقبال خوب بازار از رنو ۵ نشان داده تقاضا برای خودروهای الکتریکی کوچک و مقرونبهصرفه بسیار بیشتر از آن چیزی است که قبلاً تصور میشد و توسعه چنین خودرویی اکنون اهمیت بیشتری پیدا کرده است. او گفت:
«بازار خودروهای کوچک الکتریکی آینده مهمی دارد، بهویژه با حرکت اروپا بهسوی الکتریکی شدن. کوچکسازی سادهترین راه برای مقرونبهصرفهتر کردن خودروهای برقی است.»
تیم طراحی لندن امجی نقش مهمی در طراحی امجی 2 ایفا خواهد کرد. آلیسون افزود:
«چنین خودرویی در چین موفق نخواهد شد، چون بازارهایی مانند کره جنوبی یا چین بیشتر به خودروهای بزرگتر تمایل دارند. بنابراین طراحی یک خودروی الکتریکی چهارمتری باید با رویکردی اروپایی صورت گیرد.»
او همچنین اشاره کرد که مرکز مهندسی امجی در لانگبریج نیز در تست و پیکربندی مدل جدید نقش خواهد داشت. در پایان، آلیسون گفت MG 2 میتواند در بازارهایی مانند ایتالیا، که سهم خودروهای برقی هنوز بسیار پایین است (کمتر از ۴ درصد)، بسیار موفق عمل کند:
«با ورود خودرویی مقرونبهصرفه و کوچک، ما میتوانیم به این بازارها نفوذ کنیم. بهشدت مطمئنم که با عرضه این خودرو، موفقیت بزرگی کسب خواهیم کرد.»
مطالب مرتبط:
- رنو ۵ توربو 3E جدید: هاچبک الکتریکی با ۵۳۳ اسببخار قدرت!
- رنو بورئال معرفی شد، شاسیبلند اقتصادی برای بازار خاورمیانه
- بررسی مشخصات رنو آرکانا XM3 سروش موتور
- مقایسه رنو تندر پلاس، رنو سیمبل یا تارا اتوماتیک

source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0