دیدگاه‌ها برای برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد بسته هستند

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد

منتشر شده در 28 تیر 1404 ساعت 20:39 برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شده و به زودی شاهد حضور این خودرو به عنوان گران ترین دنده ای در سبد محصولات سایپا خواهیم بود. سایپا شاهین به عنوان یک سدان ملی ابتدا در نسخه G به بازار آمد که مجهز به یک پیشرانه ۸

کد خبر : 96044
تاریخ انتشار : شنبه 19 جولای 2025 - 21:30
برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد


منتشر شده در 28 تیر 1404 ساعت 20:39

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شده و به زودی شاهد حضور این خودرو به عنوان گران ترین دنده ای در سبد محصولات سایپا خواهیم بود.

سایپا شاهین به عنوان یک سدان ملی ابتدا در نسخه G به بازار آمد که مجهز به یک پیشرانه ۸ سوپاپ اما توربو شده و به اصطلاح ارتقا یافته بود. اما سایپا پس از آن نسخه پلاس شاهین را با پیشرانه ای به روز تر و جعبه دنده AT به بازار عرضه کرد. شاهین پلاس اتوماتیک به پیشرانه EC5 یا همان ME16 مجهز بود که قدرت در آن از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو می رسید. از همان ابتدا عنوان شده بود که نسخه دنده ای سایپا شاهین پلاس هم به بازار می آید و حالا شنیده ها حاکی از آن است که تولید نسخه های اولیه از این خودرو از اوایل شهریور در گروه خودروسازی سایپا انجام می شود و در نیمه دوم سال هم شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. با ورود این خودرو، لقب گران قیمت ترین خودروی دنده ای سایپا به این خودرو خواهد رسید. در ادامه مشخصات این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد

مشخصات فنی شاهین پلاس دنده ای

زیر کاپوت شاهین پلاس دنده ای پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با نام ME16 قرار دارد که در واقع همان نسخه بومی شده از پیشرانه EC5 گروه PSA است. این موتور ساختاری بسیار شبیه به تیو فایو پلاس دارد و عملا می توان گفت همان پیشرانه است. حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار است و عدد حداکثر گشتاور به ۱۴۷ نیوتن متر می رسد. تا اینجای کار همه چیز دقیقا مثل شاهین پلاس اتوماتیک است اما در نسخه دنده ای جعبه دنده ۵ سرعته دستی را داریم که با همین مشخصات در پارس نوآ هم استفاده شده است.

برنامه تولید شاهین پلاس دنده ای مشخص شد

شاهین پلاس دنده ای در بحث تعلیق و بسیاری از اجزای فنی تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد و تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H دیده می شود.

کابین و امکانات

اگرچه هنوز تصویری از کابین نسخه دنده ای شاهین پلاس منتشر نشده اما می توان حدس زد که نباید منتظر تفاوت چشمگیری جز تغییر دسته دنده در این نسخه باشیم. پس اگر مبنا را بر این بگذاریم که این خودرو در نسخه ای مشابه اتوماتیک تولید شود، می توان انتظار داشت در شاهین پلاس دستی امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، گرم کن صندلی های جلو و… را داشته باشد.

در پایان می توانید ویدیو مربوط به تست و بررسی نسخه اتوماتیک از این خودرو را مشاهده کنید.

source

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.