مخالفت شدید کوئنیگزگ با ابرخودروهای برقی ؛ مشتریان خواهان غرش موتور بنزینی هستند
منتشر شده در 30 تیر 1404 ساعت 17:00 کریستین ون کوئنیگزگ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت سوئدی کوئنیگزگ، در اظهارنظری جالب گفته نسبت به آینده ابر خودروهای برقی اطمینان ندارد. این موضعگیری در حالی اتخاذ شده که پیشتر چهرههای شاخصی مانند مدیرعامل ریمک و رئیس برند شورولت کوروت، نگرانیهای مشابهی را درباره بازار این دسته از

منتشر شده در 30 تیر 1404 ساعت 17:00


کریستین ون کوئنیگزگ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت سوئدی کوئنیگزگ، در اظهارنظری جالب گفته نسبت به آینده ابر خودروهای برقی اطمینان ندارد. این موضعگیری در حالی اتخاذ شده که پیشتر چهرههای شاخصی مانند مدیرعامل ریمک و رئیس برند شورولت کوروت، نگرانیهای مشابهی را درباره بازار این دسته از خودروها ابراز کرداند.
به گزارش آخرین خودرو، میت ریمک، مدیرعامل شرکت ریمک، سال گذشته با اشاره به کاهش تقاضا برای مدل خیرهکننده ریمک نورا، برای اولین بار این زنگ خطر را به صدا درآورد. اخیراً نیز تونی روما، رئیس برند کوروت، اعلام کرده که شورولت در آینده نزدیک برنامهای برای تولید یک سوپراسپرت تمام برقی نخواهد داشت. حالا کریستین ون کوئنیگزگ در مصاحبهای با مجله معتبر تاپ گیر گفته: «اشتها و تقاضای بازار برای خودرویی در این سطح که کاملاً برقی باشد، فوقالعاده پایین است.»
خودروی برقی شبیه یک ربات است
آقای کوئنیگزگ با تأکید بر یکی از بزرگترین چالشهای خودروسازان در توسعه خودروهای برقی، یعنی شبیهسازی حس رانندگی با یک خودروی مجهز به موتور احتراق داخلی، اضافه کرده: «وسیله نقلیه الکتریکی، بیشتر شبیه به ربات است.»
او که خود به نرمی و پاسخدهی فوری خودروهای برقی علاقهمند است، معتقد است که علاقهمندان به هایپر کارها به دنبال چیزی فراتر از شتاب لحظهای هستند. آقای کوئنیگزگ در این مصاحبه افزوده: «شما به دنبال تپش، پمپاژ، حرارت، صداها و تعویض دندهها هستید؛ تمام جنبههایی که به یک خودرو جان میبخشند.» از نظر او، بدون حضور یک موتور احتراق داخلی، این حضور و شخصیت از خودرو گرفته میشود.

موفقیت بدون برق؛ تمام محصولات کوئنیگزگ فروخته شده!
تا به حال این دیدگاه چالشی برای وضعیت فعلی شرکت کوئنیگزگ ایجاد نکرده است. آنطور که آقای کریستین ون کوئنیگزگ به تاپ گیر گفته تمام ظرفیت تولید محصولات این شرکت کاملاً فروخته شده است. این بدان معناست که نزدیکترین فرصت برای خرید یک کوئنیگزگ جدید، ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده و همزمان با معرفی یک مدل کاملاً جدید خواهد بود. او تأکید کرده که در آن زمان لیست سفارشها مجدداً باز خواهد شد. با توجه به این اظهارات میتوان با اطمینان گفت که محصول جدید برند معروف سوئدی نیز یک خودروی برقی نخواهد بود.
کوئنیگزگ تنها نیست؛ عقبنشینی غولهای خودروسازی از برنامههای برقیسازی
نگاه تردیدآمیز به خودروهای برقی تنها به دنیای هایپرکارها محدود نمیشود. طی یک ماه گذشته، چندین برند لوکس و عادی نیز با مشاهده کاهش تقاضا، مسیر خود را در برنامههای برقیسازی معکوس کردهاند. برخی از این شرکتها آشکارا به شکست طرحهای خود اعتراف نمودهاند، در حالی که برخی دیگر اشتیاق خود را برای ادامه تولید موتورهای بنزینی ابراز میکنند.
به هر ترتیب، به نظر میرسد که ابرخودروهای برقی در آینده نزدیک تهدیدی جدی برای رقبای بنزینی و هیبریدی نخواهند بود و صدای غرش موتورهای احتراقی همچنان در این بخش از بازار طنینانداز باقی خواهد ماند.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0