
مدل لکسوس LC500 با طراحی چشمنواز و موتور تنفس طبیعی ۵ لیتری V8 خود تاکنون توانسته دل بسیاری از علاقهمندان خودرو را به دست آورد. با این حال، از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶)، نسخه هیبریدی با موتور V6 نیز با نام LC500h در دسترس بود؛ مدلی که فروش چندانی نداشت. حالا لکسوس در سکوت خبری، تولید این نسخه هیبریدی را برای مدلهای سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) متوقف کرده است. از این پس، در صورت تمایل به خرید LC، تنها گزینه موجود مدل V8 خواهد بود؛ تغییری که برای بسیاری از خریداران نهتنها ناخوشایند نیست، بلکه مطلوب نیز به نظر میرسد.
وبسایت CarScoops نخستینبار خبر توقف تولید LC500h را منتشر کرد. در زمان معرفی نسخههای کوپه و کروک مدل ۲۰۲۶ LC500، هیچ اشارهای به نسخه هیبریدی از سوی لکسوس نشده بود.
مدل LC500h از قوای محرکهای منحصربهفرد بهره میبرد که تنها در این کوپه و همچنین سدان LS500h بهکار گرفته شده است. این سیستم موسوم به “سیستم هیبریدی چندمرحلهای” شامل ترکیب موتور V6 به حجم ۳.۵ لیتر، دو موتور برقی و یک مجموعه دنده سیارهای مشابه سیستم هیبریدی تویوتا است (با این تفاوت که در اینجا از موتور شش سیلندر بهجای چهار سیلندر استفاده شده است). تفاوت این سیستم با دیگر خودروهای هیبریدی تویوتا، بهرهگیری همزمان از یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته مجزا بود که هدف آن ارائه تجربه رانندگی طبیعیتر از هیبریدهای معمولی، با نوسانات محسوس دور موتور و در عین حال حفظ بخشی از مزایای مصرف سوخت پایین بود.
هرچند این سیستم از نظر فنی نوآورانه محسوب میشد، اما خریداران کوپههای لوکس لزوماً به دنبال کاهش آلایندگی و صرفهجویی سوخت نیستند. بهویژه زمانی که گزینه قدرتمندتر V8 با شخصیت رانندگی بهتر و قیمت کمتر نیز در دسترس باشد.
بهجز حذف نسخه هیبرید، لکسوس LC500 برای سال ۲۰۲۶ تغییرات چندانی نداشته است. تنها نکته جدید، ارائه تیپ ویژهای با عنوان Inspiration Series برای هر دو نسخه کوپه و کروک است. لکسوس قصد دارد تنها ۲۰۰ دستگاه از نسخه کوپه و ۳۵۰ دستگاه از نسخه کروک این سری را برای بازار آمریکا تولید کند. هر دو نسخه دارای رنگ بدنه انحصاری جدیدی به نام دودی مات خاکستری (Smoke Matte Gray) هستند و نسخه کروک نیز با رنگ سفید مرواریدی خاصی به نام باد (Wind) عرضه میشود.
اگرچه LC هنوز هم بهاندازه روزهای نخست تولید خود، یعنی از سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶)، چشمگیر به نظر میرسد، اما به پایان راه نزدیک شده است. لکسوس در حال کار روی خودروی اسپرت جدیدی با نام LFR است که بهعنوان یک رقیب با موتور جلو برای مدلهایی چون شورولت کوروت و پورشه ۹۱۱ معرفی خواهد شد. انتظار میرود این خودرو اوایل سال آینده میلادی (اوایل سال ۲۰۲۶ / زمستان ۱۴۰۴ یا بهار ۱۴۰۵) رونمایی شود و با ورود به بازار بهعنوان مدل ۲۰۲۷، جایگزین سری LC گردد.
مطالب مرتبط:
- هر آنچه از لکسوس LFR مدل ۲۰۲۷ میدانیم؛ با یک غول خیابانی طرف هستیم!
- نسل هشتم لکسوس ES؛ ترکیب ظرافت و الکتریکیسازی در نمایشگاه خودروی شانگهای 2025
- اعلام شرایط خرید لکسوس ES200 وارداتی توسط شرکت آذریوردسال
- راز ماندگاری لکسوس، چرا این خودروها سالها دوام میآورند؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0