دیدگاه‌ها برای سلامت باتری خودروی برقی فورد موستانگ Mach-E پس از ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟ بسته هستند

سلامت باتری خودروی برقی فورد موستانگ Mach-E پس از ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

منتشر شده در 06 مرداد 1404 ساعت 18:00 یکی از پر تکرار ترین دغدغه‌ها درباره خودروهای الکتریکی، میزان دوام و عمر باتری آنها در بلندمدت است. بسیاری از مشتریان معتقدند که باتری خودروهای برقی در طی چند سال به شدت تحلیل می‌رود، از این رو پس از مدتی آنها با هزینه سنگین تعویض باتری مواجه

کد خبر : 97519
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 جولای 2025 - 22:11
سلامت باتری خودروی برقی فورد موستانگ Mach-E پس از ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟


منتشر شده در 06 مرداد 1404 ساعت 18:00

سلامت باتری خودروی برقی فورد موستانگ Mach-E پس از ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

یکی از پر تکرار ترین دغدغه‌ها درباره خودروهای الکتریکی، میزان دوام و عمر باتری آنها در بلندمدت است. بسیاری از مشتریان معتقدند که باتری خودروهای برقی در طی چند سال به شدت تحلیل می‌رود، از این رو پس از مدتی آنها با هزینه سنگین تعویض باتری مواجه خواهند شد.

چند روز قبل به اطلاعتان رساندیم که یک دستگاه فولکس واگن ID.3 پس از چهار سال استفاده و ثبت حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد، ۹۱ درصد از سلامت باتری خود را حفظ کرده؛ آن هم در شرایطی که باتری در طول این مدت تحت فشارهای سنگینی قرار گرفته است. حالا گزارش مشابهی در رابطه با یک دستگاه فورد ماستنگ Mach-E مدل ۲۰۲۲ منتشر شده است.

سلامت باتری ۹۲ درصدی پس از پیمایش ۴۰۰ هزار کیلومتر مسافت

مالک این کراس اوور تمام ‌چرخ محرک، فردی به اسم آقای «دیوید بلنکل» است که از آن برای سرویس حمل و نقل خصوصی خود در فلوریدا استفاده می‌کند؛ کسب‌ و کاری که نیازمند خودروهایی بسیار قابل اعتماد و همیشه آماده به کار است. او که روزانه حدود ۳۷۰ کیلومتر رانندگی با خودروی خود رانندگی می‌کند، در مدت سه سال بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر را طی کرده؛ عددی که به ‌سختی می‌توان آن را با خودروهای معمولی تجربه کرد. اما نکته جالب اینکه پس از چنین کارکرد بالایی، ظرفیت باتری Mach-E آقای بلنکل با رقم شگفت‌انگیز ۹۲ درصد است! وی در این رابطه می‌گوید:

«بیشتر افرادی که با من همسفر می‌شوند، از عمر باتری و مسافت قابل پیمایش سوال می‌پرسند. آن وقت من کیلومترشمار را به آنها نشان می‌دهم!».

تجربه موفق آقای بلنکل به حدی قابل توجه بوده که حتی مدیران فورد نیز به آن واکنش نشان داده‌اند. «متیو گابریلی»، مدیر مهندسی محصول Mach-E در فورد، عملکرد این خودرو را تأیید کرده و آن را شاهدی قوی برای اثبات دوام خودروهای برقی مدرن دانسته است.

صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های سوخت و نگهداری

آقای بلنکل با مقایسه‌ای ساده متوجه شده که استفاده از کراس اوور برقی Mach-E در مقایسه با نمونه‌ای مشابه بنزینی مانند فورد اسکیپ، تاکنون حدود ۸٬۷۰۰ دلار در هزینه سوخت برای او صرفه‌جویی به همراه داشته است. او این صرفه‌جویی را مدیون عادت به شارژ شبانه در منزل هنگام کاهش تعرفه برق، می‌داند.

از سوی دیگر، هزینه‌های نگهداری این خودرو نیز تقریباً ناچیز بوده است. او طبق توصیه‌های فورد فقط به تعویض فیلتر کابین، بازرسی‌های دوره‌ای و چرخش تایرها بسنده کرده؛ اما شاید جالب‌ترین نکته، باقی‌ماندن لنت‌های ترمز اصلی کارخانه‌ای پس از طی ۴۰۰ هزار کیلومتر باشد. این موضوع را می‌توان به سیستم احیای انرژی نسبت داد که با استفاده از موتور الکتریکی به کاهش سرعت خودرو کمک کرده و در عین حال انرژی را بازیابی می‌کند.

پایان دوران تردید درباره دوام باتری خودروهای برقی؟

این نمونه از موستانگ Mach-E تنها موردی نیست که با چنین کارکردی، هنوز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. خودروهایی مانند فولکس ‌واگن ID.3 با کارکرد بالای ۱۶۰ هزار کیلومتر، تسلاهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی، و حتی هیوندای آیونیک ۵ با بیش از ۵۸۰ هزار کیلومتر کارکرد نیز شواهدی هستند که نشان می‌دهند عمر مفید خودروهای برقی بسیار بیشتر از تصورات قدیمی است. با توجه به این مثال‌های عینی، به ‌نظر می‌رسد دیگر نمی‌توان دوام و اعتمادپذیری خودروهای برقی را زیر سوال برد.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.